Avatar billede nicolajwf Nybegynder
28. august 2001 - 21:40 Der er 4 kommentarer

Problem med min nye computer!

(kopi fra hol.dk)Jeg har et problem med min nye computer (se ned), og det at jeg kun får en score på ca.1300 3D marks i 3DMark 2001 og i 3DMark 2000 får jeg ca.4500 3D marks, og det kan jo ikke passe at jeg får så lidt, det er under det jeg fik med min gamle 700MHz Athlon Slot A og et GeForce256, jeg har ikke nogen Via4in1 driver inde lige nu, fordi jeg ikke har nogen ide om de skal bruges til mit mobo (jeg har prøvet at installer dem men jeg fik ikke flere 3D marks ud af det), der er en 761 miniport driver med til mit mobo, men efter jeg har installeret den får jeg problemer: i windows 98 SE kommer der ikke noget billede på, i windows ME laver den fejl i alle mine dll´er, og i windows XP fryser min computer når jeg prøver at åbne programmer, alle de fejl kommer efter at jeg installer den miniport driver (og ja i 98 bruger jeg den til 98 og i ME bruger jeg den til ME osv.).

Hvorfor kan jeg ikke installer den miniport driver så det kommer til at virke?

Lige nu bruger jeg Windows ME UK og Detonator v14.40!
--
Computer: Maxitower (m. 400W PSU), Epox 8K7A+, 512MB DDR Ram (2*256MB Crucial), Thunderbird 1333, WBK38, Geforce2 Pro (64MB m. TV-OUT), 40GB IBM (60GXP), HP CD-Writer (8100), Pioneer 16x DVD (Slot In) og en 19” Samsung skærm.

I\'ve always hated cellphones. But I hate the people that talk on them even more.

Mvh. Nicolaj (Mr. WoLF)
Avatar billede zyberwizard Nybegynder
28. august 2001 - 21:48 #1
Der er lige kommet nogle nye detonator drivere ...

www.tweakup.dk
www.tweakfiles.com
www.tweak.dk
Avatar billede nicolajwf Nybegynder
28. august 2001 - 21:52 #2
Jeg har ikke nogen problemer med mine detonator drivere!! det er den miniport driver der får min computer til at FU*K op!!
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2001 - 09:40 #3
Hvilket mobo, det er ikke lige frem ret meget at søge på, man for alt mulig andet end hardware. Hvad hedder denne mobo tingeste du har og er det lyd? det drejer sig om. Kom med nogle flere oplysninger omkring den del du mener der skaber konfligten.

Det er klart du kan ikke kører et stykke hardware på xp med egen valge driver, hvis det ikke er en som er godtkendt til xp.
Avatar billede langeand Nybegynder
08. september 2001 - 14:36 #4
Jeg kan se at chipsættet på dit bundkort er et
K7A, dvs. at det er ALI der har lavet det! derfor skal du bruge IDE og busmaster drivere fra ALI, du kan sikkert også dowloade dem fra dit bundkorts producents hjemmeside!!!

Hvis du ikke har de rigtige busmaster drivere installeret (herunder agp miniportdriveren så får du nogle meget ringe resultater med hensyn til graffik, og mange andre ting for den sags skyld...)