17. maj 2020 - 20:59 Der er 4 kommentarer

Komma til punktum i Word

Hej

Jeg har den danske version af Word og har problemer med komma i diagram fra Excel: Hvis jeg kopierer et diagram fra Excel for at sætte det ind i Word, ændrer det fra punktum på akse til komma, når det kommer ind i Word. Kan man ændre fra komma til punktum i et kurvediagram i Word et sted?

På forhånd tak:-)

Mvh

Sisse
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
17. maj 2020 - 22:15 #1
Hvis der ikke kommer et bedre bud:
Eksporter diagrammet som pdf og og indsæt filen i Word.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
17. maj 2020 - 22:27 #2
Jeg går ud fra, at det er decimaltegn, du taler om.

Hvis Excel bruger punktum som decimaltegn, selv om du arbejder med dansk version, må det nok skyldes, at du i Excel har benyttet en indstilling til at ændre tegnene (via Filer > Avanceret > Brug systemseparatorer – slået fra og punktum sat som Decimalseparator i feltet nedenunder). En sådan mulighed findes ikke i Word.

Det normale decimaltegn med danske indstillinger er komma, og derfor vil komma blive brugt i Word.

Hvis du ikke skal redigere diagrammet i Word, kan du bevare punktum, hvis du indsætter som billede. Kan gøres sådan:
1. Kopier diagrammet i Excel.
2. Gå til Word, højreklik der, hvor diagrammet skal indsættes > under ”Indstilllinger for Sæt ind” i menuen, der vises: Vælg ”Billede” (ikon med billede).

Så bliver diagrammet et ikke-redigerbart billede.

For andre muligheder, se denne tråd om samme problem (engelsk) – deri er et par forslag til måder at håndtere det på:
https://superuser.com/questions/802283/adjust-decimal-separator-in-imported-charts
19. maj 2020 - 09:00 #3
Tak for svar:-)

Mvh

Sisse
Avatar billede Laura Praktikant
06. december 2023 - 08:39 #4
Hej. Jeg havde samme problem men kom til under erstat at sige at komma skulle blive til punktum til en enkel matematik opgaven. Problemet er nu jeg slet ikke hverken i word eller onenote kan sætte kommaer..
nogle der ved hvad man skal gøre?

mvh Laura