Avatar billede draw Nybegynder
23. januar 2000 - 09:31 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

booter op midt idet hele

Hej håber i kan hjælpe mig med mine problemer.
Når jeg sidder og bruger min computer booter den lige pludselig op midt i det hele.det er ikke et software  problem.
Jeg har prøvet med en anden skærm.Fået et nyt motherboard.koblet mit lydkort fra.Men intet hjælper.nogen gange om morgen vil den ikke ikke boote op når jeg tænder den.Så hænger den og vil ikke tænde for skærmen.Der er ingen konflikter nogen steder.Andre gange kan jeg sidde og spille i en time og så booter den op lige pludselig og hænger.Jeg har de nyeste virus scanner og de er opdateret.Jeg har også sat en større køler i til at køle grafikkortet.
jeg ved snart ikke hvad jeg skal gøre det har stået på i 4 måneder nu.
HJÆÆÆÆLP.
Med venlig hilsen Draw
Avatar billede wolf_ Nybegynder
23. januar 2000 - 11:23 #1
Det skulle vel ikke være sådan at du kører Win98SE ??
Avatar billede mjl Nybegynder
23. januar 2000 - 12:10 #2
Hvad er win98SE??
Avatar billede snowball Novice
23. januar 2000 - 12:34 #3
Windows 98 Second Edition

Snowball
Avatar billede giovanni Nybegynder
23. januar 2000 - 12:48 #4
Hmm...har du tilfældigvis over-clocket din maskine? Du kan også være uheldig at have en processor der _har_ været overclocket, og dermed ikke længere har det så godt. En defekt cpu kan resultere i sporadiske re-boots, samt at maskinen hænger ved opstart. Du skal nok også tjekke at din cpu får den spænding den skal have. Et par forkert satte indstillinger i en soft-bios eller jumpere kan resultere i din cpu får for meget eller for lidt spænding. Så kan den sagtens virke, men ikke som den skal.

Go´ søndag!
--
Jesper
Avatar billede maagen Nybegynder
23. januar 2000 - 13:40 #5
Jeg kender en der havde de samme problemer. Det var hans CPU der var overclocket. Han havde købt en maskine med en 400 MHz processor, men pgra at den fejlede undersøgte han det nærmere og det viste sig at det han havde fået var en 333 der var clocket...
Avatar billede giovanni Nybegynder
23. januar 2000 - 13:50 #6
Det skulle være et svar..he he:
--
Hmm...har du tilfældigvis over-clocket din maskine? Du kan også være uheldig at have en processor der _har_ været overclocket, og dermed ikke længere har det så godt. En defekt cpu kan resultere i sporadiske re-boots, samt at maskinen hænger ved opstart. Du skal nok også tjekke at din cpu får den spænding den skal have. Et par forkert satte indstillinger i en soft-bios eller jumpere kan resultere i din cpu får for meget eller for lidt spænding. Så kan den sagtens virke, men ikke som den skal.

Go´ søndag!
--
Jesper
Avatar billede draw Nybegynder
23. januar 2000 - 15:49 #7
Jeg har godt nok kørt med den over clocket i et stykke tid.Men der har der ikke været problemer.
min proccesor er en 466Mhz celeron.
Giovanni hvor kan jeg se om spændingen til min cpu er korrekt indstilt.
Jeg ved ikke hvilken spænding den skal brug?
Avatar billede mjl Nybegynder
23. januar 2000 - 16:05 #8
Med mindre din BIOS er i stand til at, registrere for høje temperaturer, og derefter reboote og sørge for tilstrækkelig køling, er dit problem nok forkert spænding ell. for dårlig køling af din CPU.
Avatar billede giovanni Nybegynder
23. januar 2000 - 21:32 #9
Draw> Hvilket bundkort er der i din maskine? Jeg mener SellAndRun ;-) (Celeron!) skal have 2.0 volt.

Avatar billede gnarf Nybegynder
24. januar 2000 - 09:56 #10
Det står på cpu'en hvad for en spænding den skal have. Pil køleren af, så kan du se det.

Hvis du gerne vil overclocke den, og holde stabiliteten kan du øge spændingen lidt over det som står på cpu'en, men du bør nok ikke prøve meget mere 0.1 - 0.2 volt over den anbefalede værdi. En for høj spænding kan brænde cpu'en af.
Avatar billede ravelin Nybegynder
24. januar 2000 - 11:17 #11
Jeg har lige haft NØJAGTIGT samme problem.
Det var strømforsyningen der var defekt :-(
Avatar billede cyberfox Nybegynder
28. januar 2000 - 00:33 #12
YEP strømforsyningen!!  ny i så kører den (er 99% sikker)  :)
Avatar billede nuna Nybegynder
31. januar 2000 - 02:38 #13
Kig efter dine ramblokke, er de de samme typer hele vejen igennem?

Min bootede mange gange før jeg fandt ud af at 100Mhz ramblokke ikke altid er ens, har du forskellige blokke på, så test dem parvis eller enkeltvis

Hilsen

Nuna