Avatar billede TTA Seniormester
09. april 2020 - 23:47 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

PC har mistet al forbindelse til internettet

Jeg har ikke brugt min private PC herhjemme i ca. 14 dage. Normalt plejer den selv at springe på det trådløse netværk ved opstart. Men nu kan den ikke finde netværket. Jeg har også prøvet med mit wifi hotspot på telefonen. Det kan PCen heller ikke finde Utallige genstarter hjælper ikke.

Hvad filan er der galt!?
09. april 2020 - 23:51 #1
har du kikket efter om du har en netværksdriver kik i Enhedshåndtering
hvilken styresystem
Avatar billede TTA Seniormester
10. april 2020 - 00:00 #2
Jeg kan finde ind i Enhedshåndtering, men kan ikke finde netværksdriver.

Windows 8.1...
Avatar billede TTA Seniormester
10. april 2020 - 00:02 #3
Undrer mig virkelig over hvor tingene bare holder op med at fungere. Der er intet ændret på PCen, eller på det trådløse netværk...det virker bare ikke mere.... Samtidig kan PCen ikke finde noget som helst andet netværk, hverken naboers, telefonens wifi-hotspot.... den har lukket sig helt ude...
10. april 2020 - 00:04 #4
har du Lan igen
Avatar billede TTA Seniormester
10. april 2020 - 00:06 #5
Har prøvet at fejlsøge. Får blot svaret "Der er muligvis problemer med driveren til kortet Wi-Fi" - og så det velkendte røde kryds. Der er ingen mulighed for selv at rette fejlen.
Avatar billede TTA Seniormester
10. april 2020 - 00:08 #6
"har du Lan igen"
Nej, PCen er fortsat afskåret fra alle former for tilgang til netværk.
Avatar billede TTA Seniormester
10. april 2020 - 00:13 #7
Jeg ved ikke om det er OneDrive, der har lavet ballade. Hvis jeg har ændret og uploadet filer til OneDrive fra min arbejdsPC, så har min private PC haft MEGET svært ved at foretage opdatering af disse filer på den private PC. Som oftest har OneDrive på den private PC blot vist endnu et velkendt fejlsymbol, nemlig den gule trekant. og den har ikke villet opdatere filerne. Det øvrige internet har dog virket. Nu kan den ikke komme på nettet eller vise hvilke netværk, der er tilgængelige....
10. april 2020 - 00:23 #8
hvad for en pc har du
Avatar billede claes57 Ekspert
10. april 2020 - 03:17 #9
Du kan prøve med et lille usb-wifi stik. Når det kører, så kan du fejlsøge din pc og når de gamle lan/wifi kører igen, så har du usb'en som en reserve fremover.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 09:05 #10
Har du været i enhdeshåndteringen, fundet wifi kortet, og valgt at fjerne det, genstarte din pc, så driver og hardwaren kan genfinde hinanden?
Avatar billede Mikael Ekspert
10. april 2020 - 09:12 #11
#9  Helt enig.. Sådan en lille billig tingest burde ligge i alles "værktøjskasse" ;)

Den kan løse mange problemer med manglende drivere, når de indbygget netkort laver ballade ;)

Fx. https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-150-mbps.html?gclid=CjwKCAjwssD0BRBIEiwA-JP5rGL79tRGuBWGr2bX1INPMybpF0bC5nFLVCaWsm1kZXogJ0OTOvCkkRoCCVgQAvD_BwE
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 09:21 #12
Enig i #9 og #11. Har selv anbefalet en reparation af en bærbar med dårligt netkort i, til min nevø. Anbefalede han købte denne https://www.av-cables.dk/usb-wifi-stik/wireless-usb-dongle-300-mbps.html der gav ham sit internet tilbage :-)
Den er lidt dyrere end den Michael linker til men skulle yde bedre med hastigheden
Avatar billede INK Ekspert
10. april 2020 - 09:30 #13
På nogle bærbare findes der på siden en lille skyder/knap, der kan slå wifi til/fra. Kunne det være fejlen? Du skriver ikke præcis hvilket mærke og model.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 09:36 #14
Ja og der er på nogle også en fn+ taste kombination til at slå det fra. Man kan se på ikonerne på F tasterne øverst om der er et ikon der symboliserer wifi.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 09:44 #15
Ikon til wifi kan se forskelligt ud på F taster. FX: https://www.digitalred.com/wp-content/uploads/2016/12/WiFi-F-buttons.jpg
Avatar billede Jan Seniormester
10. april 2020 - 10:21 #16
jeg ville..

#installe originale bundkort driver
#installe original netkort driver
#installe evt. chipset driver

noget har fået den til at smide netkortet ud, og det er sandsynligvis en windows opdatering
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2020 - 13:10 #17
hvis den lige pludseligt stopper med at virke, og driverne ikke er fundet, så kan du prøve at køre en restore af dyret - windows laver automatisk gendannelsespunkter - især når du installerer opdateringer/drivere.
Det kan sagtens være, at windows fandt nogen opdateringer som de syns er bedre egnet til dit netkort..men det er de ikke.
Jeg har selv lige oplevet, at Microsoft har opdateret mit lydkort på min msi-bærbar - det gjorde at jeg intet lyd havde over hovedet, og jeg kunne ikke "bare" rulle drivere tilbage. Men en gendannelse rettede op på det
Avatar billede Uvanga Ekspert
10. april 2020 - 14:37 #18
Prøv evt. dette, i søgefelt skriv netværksnulstilling. Det nulstiller og geninstallerer netkort.
Avatar billede TTA Seniormester
10. april 2020 - 15:38 #19
Jeg fik et råd i et andet forum om at genstarte PCen og holde den helt tæt på routeren.... og det virkede! Pludselig kom PCen på nettet igen, og kunne også finde andre netværk... meget mystisk. Kan det være fordi jeg har haft flyttet routeren (=taget strømmen fra den)?
Avatar billede 220661 Ekspert
10. april 2020 - 15:44 #20
"Kan det være fordi jeg har haft flyttet routeren (=taget strømmen fra den)?"
Ja selvfølgelig kan det det.
Alle enheder skal genfindes på netværket og har du flyttet den så signalet er blevet svagere så har den bærbare sværere ved at finde routeren.