Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 19:12 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Kan man shjule sin IP addresse ??

Hej !

Er der nogen som ved om man kan skjule sin IP addresse ved hjælp af software ??

Jeg ved at man kan sure anonymt på: http://www.anonymizer.com/

Men det er jo ikke så fedt at skulle derind hvergang!

Avatar billede zeth Nybegynder
28. august 2001 - 19:14 #1
Ja, du kan bruge spoofing, men det er en form for hacking - og derfor ikke vildt lovligt..

men ellers kan du bruge en anden proxyserver.. men det er også ulovligt hvis ikke du har fået lov til at bruge den ;)
Avatar billede hacicambaz Nybegynder
28. august 2001 - 19:15 #2
ja, det kan du godt, jeg har et program der gøre at du/programmet skifter din IP adresse automatisk inden for 1 minut/ 5 min. den skifter dit IP nummer flere gange ....
Avatar billede zeth Nybegynder
28. august 2001 - 19:16 #3
jeg har en liste over proxyservers som du kan bruge.. skriv din mail hvis du er interesseret...

hvis du bruger proxyserver er det helt 100 at dit net kommer til at sænke betydeligt meget i hastighed...
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:18 #4
Du skal blot surfe gennem anonym proxy 4,0 eller du kan prøve denne adresse, den virker helt fin :o)

http://www.anonymizer.com/open.html

Hacking Hi
Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 19:18 #5
hacicambaz  hvad hedder programmet som du bruger ??
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:20 #6
Nu må du heller få en adresse på en sådan proxy, nu jeg ser du har nævt samme link som jeg :o)

http://download.cnet.com/downloads/0-3356727-100-5465138.html?tag=st.dl.10001-103-2.lst-7-4.5465138
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:20 #7
Ulovligt nix bix det er ok.
Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 19:21 #8
Tak Zeth, men det er ikke en fed løsning!

Kharder, siden virker ikke mere, og det er heller ikke en fed løsning
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:44 #9
Begge mine link virker fint, har lige været inde på anonymsiden, og er nu ved at downloade Anonym proxy, som jeg om lidt lægger på ftp serveren, så kan programmet hentes via www.expertftp.subnet.dk
Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 19:46 #10
Cool, tak skal du have!
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:48 #11
Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 19:50 #12
Hvad hedder filen ??
Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 19:51 #13
tak, hvordan finder man så ud af om det virker ??
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:58 #14
Meget sipmel , hvis du går ind på eksperten, så skulle din bruger ikke være der som nu, men feltet er rødt i stedet for. :o)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 19:58 #15
Du kan jo også prøve www.myip.dk
Avatar billede slambert83 Nybegynder
28. august 2001 - 20:09 #16
øh.... ???

Jeg logger ind men hvad mener du helt precis ??

www.myip.dk virker ikke !

Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
28. august 2001 - 20:27 #17
Du kan hente Java Anon Proxy (JAP) på http://anon.inf.tu-dresden.de/index_en.html
Jeg har brugt det et stykke tid og det virker fint.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
28. august 2001 - 22:09 #18
man kan ikke skjule sin ip!

Selv ikke, hvis man bruger en proxy eller andet routing udstyr. Ens interne (eller eksterne, hvis man benytter en proxy) ip vil altid fremgå eet eller andet sted i tcp/ip-headeren.

Hvis man vil skjule sin ip skal man spoofe - det er korrekt. Men hvis man spoofer kan man kun SENDE information, men ikke modtage information. Hvorfra skulle den anden computer vide, at den skal sende informationer tilbage til dig? Hvis den ved det, så kender den også din adresse. Det er naivt at tro, at man kan være anonym på nettet. Det kan man kun til en vis grad... selv hvis man gemmer sig bag en proxy er det jo ikke sværere for personen, der gerne vil have din ip/whatever end at spørge den proxy udbyder, der blev benyttet. Anonymizer holder sig ikke tilbage med at udlevere logfiler, hvis politiet spørger efter dem.

ønsker man at skjule sin adresse fuldstændigt, er det nødvendigt, at man kører sine applikationer på en anden maskine... det kunne foreksempel være en unix-server man kontakter over ssh... og man kan så vælge at bridge datastrømmen til sin egen maskine... men der vil stadig foreligge logfiler, der kan afsløre ens gøren på unix-serveren...

dette spørgsmål hører forøvrigt slet ikke til på eksperten.dk, da det ligger sig lige tæt nok op ad hacking og dets lige...
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
28. august 2001 - 22:27 #19
Naturligvis kan man skjule sin IP. Hvad gør en Firewall ???
Eller hvem kan se at min IP adresse i øjeblikket er 192.168.1.14 ??

Det kan være at udbyderen af proxyen, fx anonymizer, gerne vil udlevere logfiler til politiet,
men sålænge det ikke er DEM man vil skjule sig overfor (for så har du ret i at eksperten er det forkerte forum!), er anonymizer, som navnet antyder et effektivt middel til at skjule sin IP.
I øvrigt mener jeg ikke der er noget i vejen for at sløre sin IP, hvis man virkelig GIDER dels bruge tid på at hente og installere fx JAP og dels GIDER veeeeente på at alle webforspørgsler skal gennem endnu flere led end tidligere.
En mulig grund kunne være at man ikke var interesseret i at serviceudbydere samler forbrugsmønstre om brugerene.
Hvormange har måske ikke slået ID fra i deres Pentium III chip netop af samme grund?

Personligt arbejder jeg på den \'anden\' side, hvor jeg sidder og udvikler systemer til netop at tracke brugere. Men dette gøres for at kunne tilbyde brugerene målrettede informationer, så overflødigt spam kan filtreres fra. Var det ikke en drømmeverden, hvis internettet kun indeholdt relevante informationer og alt andet var filtreret væk???
Avatar billede zeth Nybegynder
30. august 2001 - 23:20 #20
henrik >> nu ved jeg ikke hvor meget du ved om det her, men en firewall skjuler IKKE for ens IP - den blokerer for uønsket trafik..

men jo, jeg vil da til en hver tid anbefale at skjule sin IP hvis man f.eks. havde gang i noget mindre lovlig, så som hacking.. men lige som thomasledet siger er man kun anonym til en vis grad..
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. august 2001 - 02:26 #21
Jeg vil hurtigt spørge: hvordan kan en proxy/firewall vide, til hvilken af sine brugere den skal sende en pakke, hvis der ikke er een eller anden form for identifikation i tcp/ip-headeren? svaret er naturligtvis, at det kan den ikke... hvordan virker en proxy/firewall så, kan man spørge sig selv. Jo, nu skal i høre: Der bliver sendt en intern ip-adresse med i headeren. Hvis det er en smart proxy finde den på en session-agtig variabel, men ellers er det ens interne ip, der bliver sendt med. Med andre ord vil proxy serveren (og måske andre) altid vide, hvem man er, og man er derfor aldrig helt anonym...
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
31. august 2001 - 13:03 #22
Zeth> Hvad sker der med din IP, hvis du surfer ud gennen en firewall???
Så vidt jeg er informeret erstatter den ens interne IP med sin egen
og den rigtige IP kan derfor ikke ses udefra.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. august 2001 - 16:00 #23
henrik_ffc> det er ikke rigtigt.... en firewall blokerer trafik på bestemte porte...

det du tænker på er højst sansynligt en proxy... hen også her lækker proxyen information om den interne ip... men mindre den er konfigureret til andet
Avatar billede henrik_ffc Nybegynder
31. august 2001 - 19:54 #24
En firewall er (også) en proxy!
En af firewallens opgaver er at skjule det bagvedliggende netværk, og det kan
den da ikke hvis den lækker IP adresser. Derfor er jeg sikker i min sag, at
en \'rigtig\' firewall ikke sender interne IP adresser videre.
Jeg snakker ikke om en personlig firewall, men en hardware firewall.
Avatar billede thomasledet Nybegynder
31. august 2001 - 21:28 #25
du har ret i at en hardware firewall som regel også fungere som proxy... om ikke andet i hvert fald som router. Men jo... firewallen vil stadigvæk lække een eller anden form for indentifikator for de bagvedliggende maskiner. Det kan være en session lignende streng og behøver slet ikke være en decideret ip adresse. Men firewallen skal stadig vide, hvilken en af de bagvedliggende maskiner, den skal sende tingene til og for at kunne gøre det, skal den bruge noget at filtrere efter.