Avatar billede Slettet bruger
12. marts 2020 - 22:12 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Backup af filer flere steder

1. Jeg vil tage automatisk løbende backup på et USB stik der sidder i hele tiden. Kan man det?

2. Jeg har brug for at tage backup af Dokumenter mappe, MINUS mappen musik.
Desuden har jeg brug for at tage backup af Word-filer jeg har liggende på Skrivebordet - nogle af dem ligger i mapper, andre gør ikke - løbende, i takt med de bliver ændret eller der føjes nye til.

Hvordan gør man det?
Avatar billede puren Ekspert
12. marts 2020 - 22:56 #1
programmet allways sync skulle kunne klare den opgave
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:19 #2
For fanden da også. Har hele tiden regnet med jeg kunne bruge Windows til automatisk backup. Nu skal jeg så hente en indviklet lorteprogram, jeg med garanti ikke kan finde ud af at bruge.

Kunne have sparet pengene til dét USB stik.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:20 #3
Har tidligere haft flere downloadet. Kunne ikke finde ud af nogen af dem.

Ender sgu altid sådan!
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:21 #4
Jeg fortsætter på lorte-maner. Kopiere det hele på ny en gang om måneden. Ryger der på et tidspunkt nogle filer jeg ikke har backup op af, f*ck det.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:40 #5
Hader alt det computer lort!!
Avatar billede kurt54 Ekspert
13. marts 2020 - 01:42 #6
windows har en indbygget funktion til fil historik som måske kan være det du søger.

Man bør skelne mellem synkronisering - backup og arkivering.
Avatar billede puren Ekspert
13. marts 2020 - 01:47 #7
Undskyld jeg kom med en løsning der virker..

Hvis du har under 40000 filer er always sync gratis
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:49 #8
_Undskyld jeg kom med en løsning der virker.._

Jeg kan ikke finde ud af at bruge det …!
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:51 #9
#6 Forstår ikke det du skriver.

Har opgivet dette.
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2020 - 01:52 #10
Har ikke OVERSKUD til at slås med det. Finito.
Avatar billede JackJazz Seniormester
13. marts 2020 - 07:02 #11
Uden at have en løsning har jeg lige et godt råd:

Hvis du tager backup for at sikre dine filer, så er det ikke en optimal ide at lave backup'en på et USB-stick, som altid sidder i PC'en.

Hvis din PC får virus eller bliver stjålet (eller noget helt tredje), så går det jo også galt med det USB-stick, som altid sidder i.

/JackJazz
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2020 - 12:48 #12
Parla.
Der sidder frivillige personer her der forsøger at hjælpe dig med et problem du har.
De fortjener IKKE at se dine udskejelser her i tråden :-(
Kan du ikke acceptere at skrive i en sober tone bliver du anmeldt for dit sprogbrug.
Jeg håber du forstår et hint :-)
Med hensyn til Allay Sync er dette program ikke specielt svært at bruge. Har selv brugt det for ca 6 år siden
Der findes fine vejledninger på nettet til at få oprettet de opgaver programmet skal udføre.
Så jeg føler måske lidt det er dovenskab der gør at man ikke gider at prøve at sætte sig ind i det. Men det er min holdning :-)
God weekend trods alt.
220661
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2020 - 12:51 #13
Og med hensyn til backup, så bør du have dem 3 steder for at være sikker.
På pc, evt på en usb, og til sidst på et ekstern harddisk der lejligheds vis kobles på systemet.
Avatar billede Jan Seniormester
13. marts 2020 - 13:03 #14
en ordentlig backup kræver et ordentligt backup program
et af de allerbedste er https://www.acronis.com/en-eu/lp/personal/sem?gclid=EAIaIQobChMIntHNpbKX6AIVFZzVCh2tfwHSEAAYASAAEgLXKfD_BwE

Acronis True Image.

en usb stick dur ikke, den slides fysisk ned når den bruges, så hvis den går i stykker kan man slet ikke genoprette den. flashram destrueres fysisk, pr skrivning.

en harddisk med stålplader skal have en masse smadder før den går helt i stykker.

din backup skal være brugbar!

det allerbedste er at klone hele din harddisk, over på en anden.
og her er en NAS eller en tilkoblet USB en go ide.

du skriver du kan ikke finde ud af det.
men så vil jeg bare sige: man finder ud af det ved at bruge det.
I Acronis vælger du blot en harddisk, og vælger KLON.  enkelt.

jeg kloner hver enkelt partition, ca. 1 gang om måneden, over på en NAS.
og så kopierer jeg partitionsfilerne over på en harddisk hver (mekanisk med plader) en gang hver 6 mdr.

mit C: drev med windows kloner jeg blot over på en anden hdd som sidder i maskinen, så hvis windows går i stykker, kan jeg genoprette på ca. 30 minutter
Avatar billede 220661 Ekspert
13. marts 2020 - 13:08 #15
#14 Det program har jeg brugt til systembackup for en del år siden med XP. Det virkede fint dengang. Kender ikke noget til det mere. Bruger nu Aomei Backuppper som jeg synes virker fint nok til privat brug. Aomei bar også backup af filer på pc.
Avatar billede MADOlsen Forsker
24. april 2020 - 13:56 #16
Parla, ofte i dine tråde kommer du med 3-4 sure bemærkninger lige efter hinanden. I denne tråd er det f.eks. tydeligt, at du var sur den 13. marts fra 01:19 til 01:52, hvor der kommer hele 7 kommentarer, der, hvis du lige havde trukket vejret en gang, sagtens kunne have været kogt ned til én eneste kommentar.

Og den slags adfærd hjælper altså mildest talt ikke på folks lyst til at hjælpe dig...
Avatar billede 220661 Ekspert
24. april 2020 - 13:58 #17
#16 Nej det er slut herfra
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2020 - 19:20 #18
Måske er der en grund til jeg agere som jeg gør. Betyder ikke nødvendigvis jeg er sådan af natur, vel?!.
Jeg vil ikke forklare noget. Det er privat.

Vil I ikke hjælpe, så lad være. Jeg er da bedøvende ligeglad.

I sidste ende kan jeg jo bare slette profilen og på et tidspunkt oprette en ny.
Var/er det ikke muligt, kan jeg leve uden. Der er ingen af de ting jeg spørger om her, som ikke i sidste ende er helt ligegyldige.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2020 - 19:22 #19
Jeg vender ikke tilbage for at læse eller svare på eventuelle kommentarer til dét.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2020 - 19:23 #20
Fai quello che vuoi!
Avatar billede MADOlsen Forsker
11. maj 2020 - 08:37 #21
#18, #19 og #20
Og så gjorde du det lige én gang til. Og ja, selvfølgelig kan du oprette en ny profil, men medmindre du samtidig ændrer din opførsel, så gennemskuer folk altså hurtigt, at det er dig igen...