Avatar billede Jb2000 Novice
08. marts 2020 - 20:08 Der er 8 kommentarer

Indkøb af bærbar pc som kan spille mindecraft

Hej

Jeg er lidt på bar bund ang en bærbar pc til mit barn.
Hvor er et godt sted at købe en bærbar og gerne med konkret eksempel på en bærbar.
Den skal kunne klare at spille minecraft med nogle forskellige mods.
Avatar billede puren Ekspert
08. marts 2020 - 22:24 #1
hey JB

har du en MAX pris
med over 14000 mods til MC bliver du nok nød til at blive lidt mere præcis men

MC kræver en en god sjat RAM minimum 8 GB og en god single core CPU listen er her https://www.cpubenchmark.net/singleThread.html

men hvorfor en bærbar og ikke stationær??
ja der er mange gode grunde til at vælge en bærbar, den er super let at tage med til en legeaftale, i skole og alt muligt andet men om 2 år når grafikkortet i den ikke kan mere så skal du skifte HELE computeren ud, hvor imod med en stationær skifter vi bare grafilkortet
Avatar billede Jb2000 Novice
09. marts 2020 - 09:00 #2
God pointe tak.
Jeg regner med 5000,- eller mindre.
og ja bærbar pga. den skal flyttet mellem forskellige hjem.
Avatar billede puren Ekspert
10. marts 2020 - 00:12 #3
så kunne et bud være denne https://www.refurb.eu/da-dk/p/lenovo-thinkpad-t540p/89522 de har dem både i basis, favoritten og pro, men vi nøjes med til at kigge på favoritten og basis https://ibb.co/61Z8VN3 hvis vi opgrader dem (de sorte pile) så de begge har 16 GB ram og 240 GB ssd så lander vi lidt under 5k for basis og lidt over for favoritten, forskællen på de to er hvilken fysisk stand de er i de giver ikke billeder af dem så det er lidt at købe den i blinde dog den virker som den skal.

så ville være at host op med de sidste 118kr og gå efter favoritten
Avatar billede Jb2000 Novice
10. marts 2020 - 09:02 #4
Tak det lyder meget godt.
Måske et dumt ? men er det nyt eller brugt udstyr?
Avatar billede puren Ekspert
10. marts 2020 - 12:51 #5
Det er 100% genbrug men dine rettigheder er de samme som hvis du havde købt den fra ny
Avatar billede Jb2000 Novice
10. marts 2020 - 21:16 #6
Jeg går nok mere efter nyt.
Så bliver det 8 GB Ram hvis det kan lade sig gøre.

Har kigget på denne, men den er over budget.
Måske der kan findes ekstra penge.
Hvis der ikke er gode alternativer...

https://www.power.dk/pc-og-tilbehoer/computere/baerbar-pc/msi-gl63-9rc-083ne-156-computer/p-991178/?gclid=Cj0KCQjw9ZzzBRCKARIsANwXaeKEqTmeTvkq17ECBUaHCqZcm_meZFjoKRtiAOgIYjIQAFAy4vpkxvUaAtULEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2020 - 02:00 #7
Avatar billede Jb2000 Novice
11. marts 2020 - 08:52 #8
Den linker bare til en liste af bærbar?