Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2020 - 12:14 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Optage lyd fra pc (lydkort)

Jeg har tidligere haft et program som kunne optage (gemme) lyd fra pc'en - Desværre har jeg mistet det - Hvad bruger I ?
Avatar billede klaudi Ekspert
08. marts 2020 - 12:31 #1
Audacity, det er gratis og på dansk
https://www.audacityteam.org/
Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2020 - 14:05 #2
#1 - Kørte Audacity i "gamle dage" men fik problemer (som jeg husker det noget med Stereo mix) Har netop installeret via dit link, det går tilsyneladende fint, men når jeg prøver at optage, får jeg en fejlkode, som jeg ikke ser i listen.
https://ibb.co/1Q3kVQV
Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2020 - 14:22 #3
Jeg opdager, at drop down menuerne "Recording Device" og "Recording Channels" begge er tomme, men ser ikke umiddelbart en løsning
Avatar billede klaudi Ekspert
08. marts 2020 - 15:51 #4
Yderst til venstre er der en boks hvor du kan vælge Enhed,
der står min på Windows WASAPI, hvad det så end er!?
Avatar billede mort1 Ekspert
08. marts 2020 - 18:10 #5
Det virker, men ikke som "i gamle dage" - Bl.a. mangler jeg de bølgeformede spor ved optagelsen, så det er lidt vanskeligt at se om lyden overhovedet bliver optaget.
Avatar billede klaudi Ekspert
08. marts 2020 - 19:18 #6
Hvis du klikker på "Klik for at starte overvågning" oppe ved mic symbol, så virker det som VU-meter, når du klikker Optag så kommer der en bølgeform efter hånden som der optages!
Avatar billede falster Ekspert
08. marts 2020 - 19:23 #7
Indstil din optageenhed ved at højreklikke på højtaleren og "Lyde", "Optagelse" i systembakken i Windows.

I Audacity skal der være overensstemmelse mellem denne enhed og det valgte i "Mikrofonboksen" just til højre for ovennævnte felt i #4.

Så kommer de ønskede "lydudsvingsgrafer" og farver (svingende fra grøn til rød) i VU-meter - den såkaldte "Optagelsesmålerlinje" øverst. (Hvis den er markeret i "Vis", "Værktøjslinjer").