Avatar billede paulnix Mester
07. marts 2020 - 16:20 Der er 11 kommentarer

Problemer med at overføre video digital 8 til pc.

Hej er der nogen her igennem der kan hjælpe mig ,jeg har et ældre videokamera af typen Sony Digital 8 DCR-TR7000E førhen når jeg overførte video fra kameraet til en DVD skive brugte jeg min DVD optager som jeg forbandt med et ilink kabel ,nu ville jeg godt overføre til min PC i stedet for men der er jo ikke stik til ilink på den ,jeg har købt et kabel med ilink i den ene ende og så usb i den anden men det ser ud til at Windows 10  ikke kan finde kameraet når jeg tilslutte kablet med kameraet til computeren er der nogen her der kan hjælpe .
MVH
Paul
Avatar billede hjolsen Ekspert
07. marts 2020 - 16:35 #1
Firewire til USB kommer nok ikke til at fungere uden en eller anden for for  converter imellem .
Det bedste vile være hvis du kan montere et firewire kort i din pc !
Prøv at se her :
https://www.sony.co.uk/electronics/support/camcorders-tape-camcorders/dcr-tr7000e/articles/00108201
og her
https://youtu.be/BthebohwsDk
Avatar billede eurositi Ekspert
07. marts 2020 - 16:36 #2
Hvis du vil ha' optimal overførsel, skal du bruge en FireWire-port, hvilket desværre ikke er standard i moderne PC'ere. Men et lille PCI FireWire indstiks-kort kan bruges. Det ser sådan ud: https://www.365games.co.uk/data-transfer-cables/dynamode-pci-express-card-3-port-firewire-adapter
Avatar billede ErikHg Ekspert
07. marts 2020 - 18:20 #3
Avatar billede paulnix Mester
08. marts 2020 - 10:41 #4
Jeg siger tak for hjælpen ,jeg har et Firewire PCI kort af ældre dato som jeg har prøvet men Windows 10 understøtter det ikke så jeg må nok ud at købe et nyt .
MVH
Paul.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2020 - 11:44 #5
Prøv inden, at køre Windows 10 i kompatibilitetstilstand. Nogen gange kan det godt lade sig gøre.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. marts 2020 - 12:57 #6
Hvilket FireWire PCI kort er er tale om? (Producent/mærke og model) Det kan være at producenten har en driver på sin hjemmeside, der kan bruges i dit tilfælde.
Avatar billede paulnix Mester
08. marts 2020 - 13:59 #7
Jeg har prøvet at finde driver hos producenten men kan ikke se der er nogen
mit kort er fra Konig electronic og det er et CMP-FW1394/3P  Firewire PCI Card .
Avatar billede hjolsen Ekspert
08. marts 2020 - 16:31 #8
Bliver dit kort vist i windows enhedshåndtering ?
Hvis ja så prøv at højre klikke på den  vælg opdatere driver , brug gennemse denne pc og derefter vælg på en liste og vælg 1394 kompatibel driver !
Avatar billede kurtba Ekspert
08. marts 2020 - 21:35 #9
Du kan evt. også bare købe en videograbber, som kan overføre via de rca stik, som også er på kameraet.
Ideer her
https://www.google.dk/search?ei=4lVlXsa8Mo6HrwSfq7LACA&q=videograpper&oq=videograpper&gs_l=psy-ab.3..0i10l10.12254.15267..16211...0.1..0.91.901.12......0....1..gws-wiz.......0i71j0i67j0i131j0.9IeRMt7L8IY&ved=0ahUKEwjGtZGO3IvoAhWOw4sKHZ-VDIgQ4dUDCAo&uact=5
Jeg har selv haft et video 8 kamera og brugte grabber til at overføre til pc. Det er dog efterhånden en del år siden, så har ikke prøvet det med windows 10, men kan ikke se, hvorfor det ikke skulle virke.
Avatar billede eurositi Ekspert
08. marts 2020 - 22:13 #10
FireWire er stadig den optimale løsning ift. kvalitet, og hvis valget står mellem:
1) at købe en videograbber til 250 kr, som kun kan overføre i Komposit-video-kvalitet (det gule analogstik akkompagneret af et rødt og et sort RCA-stereo-stik), eller
2) at købe et nyt FireWire PCI-indstikskort til max. 100 kroner mere, hvor der medfølger en Windows 10-driver, som f.eks. ét af disse: https://www.av-cables.dk/firewire-pci-express-kort/ (eller: https://www.pricerunner.dk/cl/188/Controller-kort?attr_60521021=60521024)... så ved jeg godt, hvad jeg ville foretrække.

Det havde været ideelt, hvis de såkaldte videograbbere/bokse, som ofte har flere anvendelsesmuligheder. Desværre har ingen af disse mig bekendt FireWire-porte.
Avatar billede paulnix Mester
09. marts 2020 - 10:02 #11
Mit kort bliver ikke vist i enhedshåntering så windows kan åbenbart ikke se kortet
jeg har bestilt et nyt kort som er kompatibel til windows 10 så håber jeg det køre .
Tak for alle foreslagene .
MVH
Paulnix.