06. marts 2020 - 10:18Der er
3 kommentarer og 4 løsninger
Outlook mails op i skyen
Hjælp til: En lille firma skal have mails i skyen !!
Kære alle Situation pt: Et lille firma har en standalone pc med Windows og Outlook. Al deres mail kommer direkte ind i Outlook på pc.
1. De ønsker, at mail skal kunne tilgåes flere steder fra. Jeg vil foreslå at deres fremtidige mails videresendes til en nyoprettet Gmail konto. Det er vel den nemmeste måde at løse dette på ??
2. De har to administrative deltidsmedarbejdere, der skal kontrolere de indkomne mails. Skal de bruge den samme Gmail login - eller kan de have hver deres login, men kontrolere den samme postkasse ??
3. Er der en mulighed for, at de kan konvertere/sende/flytte alle deres gamle mails fra Outlook over på den nye Gmail konto ??
Ovenstående løsning er vel den nemmeste, eller er der noget bedre - eller noget jeg har glemt ??
Hej Claus Tak for svar. Det forstår jeg ikke lige....... Med imap ligger de i skyen !! - og hvordan tilgår man dem så ?? Med Outlook ?? - Skal man så have programmet på alle pc'er eller kan man gøre det via Outlook i en browser ??
Tak (Er ikke helt så stærk på dette område...) ;-)
mails vil ligge hos jeres udbyder af web/mail, og kan tilgås via webmail, eller (nok mere praktisk) ved at installere outlook på andre pc'er også. De skal have samme login - men man kan/bør lave en personlig 'signatur' i programmet på den enkelte pc, så der automatisk skrives navn på afsender - noget i stil med
med venlig hilsen xxx firmanavn tlfnummer
Du skal måske kontakte dem, der styrer jeres web og høre ad, hvordan I skifter fra pop3 til imap (det kan være, at I har imap allerede) - jeg er ikke selv outlook-bruger, men se i kontoindstillinger / serverindstillinger, om imap er valgt.
Det grundlæggende i sagen - Outlook er "bare" et program der kan vise mails. Det er ikke en mailudbyder i sig selv (Og dog - Microsoft har en mailtjeneste ved navn outlook - men glem lige det).
Virksomhedens mail kommer gennem en mailserver - som ejes af mailudbyderen. Eks. @email.dk hører til jubii mail, @mail.tele.dk hører til Yousee/TDC, @gmail.com hører til Google o.s.v.
Selve de mails der kommer, ligger i første omgang på udbyderens server, og hvis der er plads nok her, kan man som Claes foreslår, bare sætte yderligere outlook klienter op til at se direkte på serveren via protokollen imap.
Men først og fremmest skal du have identificeret mail-udbyderen - hvad er der efter @ i mailadressen?
Du KAN gøre som foreslået, men det bliver noget rod, hvis ikke virksomheden selv ved/forstår hvordan det sættes op og administreres.
Du kan også bare bruge unoeuros webmail. Den er lige blevet opdateret og fungerer meget fint. Så er der ikke noget bøvl med at mail gemmes på pc´en eller indtastning af IMAP adresser mv. Det kan bruges på alle pc´ere og ikke noget bøvl når man skifter pc. Det er nemt.
Du kan bare lægge en genvej ud på skrivebordet. Højreklik på skrivebord, vælg ny, genvej, indsæt URL (dvs. linket til Unoeuro webmail).
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.