Avatar billede tobberjas Seniormester
04. marts 2020 - 15:58 Der er 4 kommentarer

Kvittering for læste beskeder I mail på Mac

Hej. Findes der en måde, hvor man kan få besked om, når en person har læst den mail man har sendt? På forhånd tak. Mvh. Tobberjas.
Avatar billede michael_stim Ekspert
04. marts 2020 - 16:09 #1
1. Hvilken mailklient bruger du
2. Man kan ikke tvinge en til at sende kvittering. Bruger vil altid få en mulighed for at välge ja eller nej til at sende kvittering
Avatar billede sd8220 Seniormester
04. marts 2020 - 16:26 #2
Apple Mail understøtter det ikke.

Microsoft forsøgte på et tidspunkt at indføre det som en mail-standard - jeg er ret sikker på, at Outlook på Mac, dog heller ikke gør det.

Meeeen det er jo teoretisk/praktisk muligt at snyde det igennem alligevel ved at lade en mail indeholde et billede, som loades fra en fremmed server - altså et weblink, når det indlæses, véd den fremmede server jo, at det er sket og hvornår. Det vil betyde, at nogen har indlæst mailen; men ikke nødvendigvis læst den.

OG det er dårlig skik.
Avatar billede tobberjas Seniormester
04. marts 2020 - 16:30 #3
Ok. Jeg bruger standard mailprogrammet.
Avatar billede tobberjas Seniormester
04. marts 2020 - 16:40 #4
Ok tak for svar.