Avatar billede David Praktikant
28. februar 2020 - 09:49 Der er 4 kommentarer

ustabil netforbindelse

Jeg har haft problemer med at komme på wifi efter tilslutning
af ny router. Nogen gange virker det og andre gange kan jeg
ikke komme på, selvom den finder den netværket.
Så siger den bare "kunne ikke oprette forbindelse til netværket"

lige pludselig kan den igen. Fx. hvis jeg genstarter routeren
Det er bare for ustabilt, så spekulerer over, hvad der kan være galt

Hilsen David
Avatar billede supportsiden Professor
28. februar 2020 - 10:09 #1
Er det samme problem på PC/bærbar/mobil ?
Har du oprettet de samme SSID som på den gamle router ? Hvis du har, så slet forbindelsen fra PC og opret den på ny
Kontakt din udbyder og få dem til at tjekke router igennem og om den er opdateret.
Bed om at få den byttet
Avatar billede David Praktikant
29. februar 2020 - 10:42 #2
Tusind tak for svar

Ja det er samme problem på vores chromecast og mobil!
Har haft formateret hele pc'en i forbindelse med setup af ny router.
Jeg kan vel godt gå ud fra, at det så ikke er samme SSID ikke?

Routeren er "ny" for mig, men af ældre dato. Har fået den af svigerfar,
så den er ikke længere omfattet af garanti. Du siger opdatere routeren?
Hvad skal det sige?

Jeg kan sige, det er en TP-LINK Archer C7 og jeg var inde på supportsiden
og hente seneste driver, som til min forundring stod var en beta-version
Ved ikke om det kan være et problem

Derudover er det Version 1 af Archer C7, for kan se der også er kommet en både
V.2,3,4 og 5. Så ved ikke om der simpelthen er nogle børnesygdomme på V.1 udgaven, som er rettet på de nyere? I så fald er jeg måske nødt til at finde ny router

Skiftede fordi jeg havde brug for at den kunne række længere end den gamle router

David
Avatar billede supportsiden Professor
29. februar 2020 - 11:23 #3
SSID er netværkets navn - altså det du forbinder til
Routeren kan (måske hvis der er en nyere) firmware opdateres
Der findes forklaringer på hvordan på TP-Links hjemmeside
https://static.tp-link.com/res/down/soft/Archer_C7_V1_150511.zip er den nyeste
Reset / nulstil konfigurationen og start forfra
Hvis der i konfigurationen af WiFi noget sted kan vælges land er det vigtigt at vælge Denmark
Der er fine videoer hos TP-Link der viser hvordan du konfigurerer
Men ja, det er en ældre sag ....
Avatar billede David Praktikant
17. marts 2020 - 15:25 #4
Tak for tips

Det må jeg lige få set om jeg kan få til at virke med opdatering!
Har klaret mig på langsom forbindelse længe nok.

Hilsen David