Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:03 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

IRQ!?

Jeg har to hardware dele som begge har den samme IRQ hvilket gør at den ene ikke virker. Jeg kan ikke ændre IRQ i \"Denne computer - Egenskaber - Enhedshåndtering og så hardwaren og der vælger jeg \"Brug automatiske indstillinger\". Men for bare beskeden \"Du kan ikke ændre denne ressourceindstilling\". - Jeg bruger Windows 98 - Og jeg kan heller ikke ændre IRQ\'en via bios\'en. Nu er mit spørgsmål så hvordan jeg ændre IRQ\'en?
Avatar billede Peter Praktikant
28. august 2001 - 17:09 #1
du sætter den ene i et andet slot.
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:11 #2
Skifter den med sikkerhed IRQ hvis man bare skifter slot!?
Avatar billede Peter Praktikant
28. august 2001 - 17:11 #3
hvilke kort er det?
Avatar billede Peter Praktikant
28. august 2001 - 17:13 #4
hvis det ene er grafikkortet i agp og det andet er et pci-kort kan du bare flytte pci-kortet længere ned. Det vil give den en anden IRQ da hver pci-slot har tildelt en fast IRQ.
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:14 #5
Det er et internt modem!
Avatar billede Peter Praktikant
28. august 2001 - 17:16 #6
det burde virke.
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:19 #7
Ok, jeg vil prøve og hvis det virker smider jeg lige lidt point i hovedet på dig :-)
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:21 #8
Men der findes altså ikke andre måder at ændre IRQ\'en i Windows 98 på!?
Avatar billede Peter Praktikant
28. august 2001 - 17:26 #9
nej det mener jeg ikke. Sidder kortet i første pci slot?
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:31 #10
Nope, den sidder i anden PCI slot!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 17:35 #11
Hvis du har en irq der er ledig kan du reservere den, lukke ned og genstarte, så skulle du kunne tildele den reserverede irq til dit formål!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 17:36 #12
I win2k har man ikke det problem, der kan flere enheder dele irq, det holder systemet selv rede på!
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:38 #13
Hvordan reservere jeg en ledig IRQ!?
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:44 #14
Skal jeg slette modemet og så reservere en ubrugt IRQ og så genstarte!?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 17:54 #15
Har du en ledig irq?
Der et punkt i enhedshåndteringen hvor du kan reservere IRQ, kan ikke lige sige hvor da jeg bruger win2k, men jeg kan undersøge det!
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 17:58 #16
Jamen jeg ved godt hvor, men ikke rækkefølgen. - Skal jeg slette mit modem i enhedshåndtering og så reservere en ledig IRQ og derefter genstarte?

Eller bare reservere en ledig IRQ og så genstarte?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 18:04 #17
Ja, slet modemet og genstart, reserver en irq og luk ned. Sæt modemet til og start og tildel irq til modemet!
Avatar billede the_joker Nybegynder
28. august 2001 - 18:16 #18
>retaxes< Hvis jeg gør som du siger giver den automatisk modemet IRQ\'en 11 alligevel, selvom jeg havde reserveret IRQ\'en 3!
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 18:27 #19
Hmm, når du fjerner fluebenet i tildel automatisk må du kunne se flere kombinationer af I/O, Huk. og Irq, her imellem må være en irq3.
Avatar billede Peter Praktikant
28. august 2001 - 18:30 #20
IRQ 11, det er det samme som agp\'en er det ikke?
Avatar billede retaxes Nybegynder
28. august 2001 - 21:13 #21
Takker for pointene ;o)

www.fotx.net/retaxes