Avatar billede hobit Novice
05. februar 2020 - 21:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ikke længer søge i apps via windows-knappen

Pludselig kan jeg ikke længere søge i apps via windows-knappen.
Jeg plejer at åbne mine programmer ved at klikke på windows-knappen og så skrive "word", "outlook" eller "Chro…" - Det virker pludselig ikke mere.
Er det et eller andet jeg kan slå til?
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2020 - 03:50 #1
1. Se eventuelt din seneste Windows opdatering og afinstaller opdatering, og udskud dette opdatering indtil rettelse kommer.

2. Alternativt, har du Windows 10 build version 1903,. opgrader til build version 1909.
Du kan finde ud af dette ved at indtaste Windows logo+R, herefter indtast winver og tryk på ok.

For opgradering:
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
- Hent "Værktøj", og sørg for at du benytter browser fra en PC, for dette.
Gem det efter eget valg af lokation, sørg for at starte den.

Dette vil gemme MediaCreationTool, som kræver afhentning, hvis alt andet er prøvet, og har ikke hentet seneste Windows 10 build version.

Vigtigt, at du trykker på Opgrader. Husk, at det er dit eget forbehold om at gemme backup af dine filer og dokumenter og programmer.

3. Eller benyt disse cmd tekst:

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v BingSearchEnabled /t REG_DWORD /d 0 /f

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v CortanaConsent /t REG_DWORD /d 0 /f

Disse vil deaktivere Bing søgning og stoppe tilladelse for Cortana ved din startmenu søgning. Genstart PC herefter.
Avatar billede keysersoze Guru
06. februar 2020 - 09:23 #2
Det er et generelt problem for mange brugere - se fx https://www.windowscentral.com/windows-search-down-many-showing-blank-box-instead-search-results - kender ikke lige nyeste status.
Avatar billede Slettet bruger
06. februar 2020 - 11:32 #3
Har lige installeret build 19041.21 (insider -> slow ring), den løser problemet med søgning i apps. Om den så giver andre udfordringer ved jeg ikke endnu.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. februar 2020 - 16:17 #4
Fra andet forum jeg har set det på:
Servicemeddelelse:
Der er mange der døjer med at Windows 10's søgefunktion ikke virker. Her er måden du får den til at virke igen.

Tryk Win + r og skriv regedit i kør boksen
Dobbeltklik på HKEY_CURRENT_USER
Dobbeltklik på SOFTWARE
Dobbeltklik på Microsoft
Dobbeltklik på Windows
Dobbeltklik på CurrentVersion
Dobbeltklik på Search
Højreklik i højre rude, og vælg Ny
Klik på D-WORD-værdi (32-bit)
Skriv BingSearchEnabled og tryk på Enter
Dobbeltklik på BingSearchEnabled
Skriv 0 i feltet Værdidata (dobbelttjek der står 0)
Klik OK
Dobbeltklik på CortanaConsent
Skriv 0 i feltet Værdidata (dobbelttjek der står 0)
Klik OK
Genstart PC
Avatar billede supportsiden Professor
06. februar 2020 - 18:32 #5
Fix det hele i eet hug - klippe klistre dette til en administrator kommandoprompt

reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v BingSearchEnabled /t REG_DWORD /d 0 /f
reg add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Search /v CortanaConsent /t REG_DWORD /d 0 /f
taskkill /f /im explorer.exe
start explorer.exe
exit
Avatar billede hobit Novice
15. februar 2020 - 14:27 #7
Jørgen B's ændringer til registreringsdatabasen klarede det med det samme. Takker :)