Avatar billede Josvto Mester
31. januar 2020 - 16:27 Der er 5 kommentarer

Linksys Mesh Velop 3 enheder - taber internettet konstant

Hej eksperter

Jeg har et virkelig irriterende problem med mit Linksys Mesh Velop 3 enheder system, som hele tiden taber forbindelsen. Når der er forbindelse, så kører internettet med 500 mbit/s ud af en 1000 mbit/s linje - hvilket er okay.

Men jeg taber konstant internettet. Nogen der ved, hvad jeg kan prøve at gøre?

Har genstartet nok ca. 8.458 gange og lavet "Channel search" flere gange også - uden held! HJÆLP!

Mit sidste bud vil være at smide det ud af vinduet og købe noget andet.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. januar 2020 - 19:29 #1
I windows har jeg Wifi Analyzer app - den viser kanal-brug i nærområdet. Hvis I alle er på samme kanal, så er det noget slam. På 2,4GHz har jeg kanal 13 for mig selv, mens der er 4 i opgangen, der slås på kanal 6. Tilsvarende på 5GHz, jeg har kanal 44 alene, mens der er 2 på hhv 52 og 100 - der er masser af frie kanaler...
Og, om muligt, så tjek din strømforsyning - udfald er ikke godt.
Avatar billede Josvto Mester
31. januar 2020 - 20:13 #2
Hej Claes57

Det skulle den gerne selv sørge for, når jeg kører Channel Search/finder. Men har du et link til programmet? Ved ikke om det er det rigtige, som jeg søger frem :)
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2020 - 09:11 #3
Den ligger i Windows Store - bare søg på wifi analyzer lavet af en Matt Hafner - men kan også hentes på https://matthafner.com/wifianalyzer
Avatar billede Josvto Mester
01. februar 2020 - 13:25 #4
Hej claes57

Ved du tilfældigvis om man manuelt kan skifte channel på sin Linksys Velop? Kan kun finde den funktion, hvor man kan scanne og Linksys sætter kanalerne automatisk?
Avatar billede claes57 Ekspert
01. februar 2020 - 14:10 #5
den kan jeg ikke klare umiddelbart - det må stå i manualen