Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 16:20 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Problemer med mus

Hej
jeg har sådan en mus her:
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767895

og når spiller cs ser det sådan her ud: http://www.friserverplads.dk/geeks/prob/irreterende.jpg

og det er jo ret irreterende !
når jeg klikker på scroll knappen, kommer der den lille irreterende kugle med pile på, også kan jeg ikke flytte mig!
Hvad kan jeg gøre for at få det væk?
mnge tak
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 16:24 #1
ok, eftersom det er en logitech mus du har købt skal du bare gå ind i kontrolpanelet og vælger \"mus\" funktionen. her vælger du så bare fanebladet \"knapper\" og vælger scrollknappen til at være \"ikke tildelt\".

ps. du skal have installeret den medfølgende software for at kunne gøre dette !
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 16:24 #2
Jeg har den medfølgende sotware installeret, men så kan jeg jo ikke bruge den funktion?
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 16:26 #3
du kan sagtens bruge scroll-funktionen uden at det er sat til.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 16:27 #4
Ok prøver lige at se om det virker
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 16:28 #5
Jeg satte den til unassigned er det ok?
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 16:29 #6
ok
Avatar billede teknik Juniormester
28. august 2001 - 16:32 #7
enig m. osterbro..scroll hjulet vil stadig virke, blot vil funktionen \"auto-scroll\", - som er den markøren indikerer - ikke længere vil blive aktiveret ved tryk på scroll hjulet
Og når man har scroll hjul, hvad skal man så med den ;-)

Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 16:33 #8
helt rigtigt. + man får også styrket sin musefinger :)
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 16:34 #9
Jeg reloader normalt på mouse3 men nu viker den ikke i spillet, med den gamle micrsoft mus jeg havde med scroll havde jeg ingen problemer!
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 16:37 #10
man kan aldrig vide sig sikker nu om dage, mit råd ville være at sætte reload knappen tæt på din bevægelses knapper :)
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 16:38 #11
Jeg vil MEGET gerne have den på mouse 3 så kan man ikke lave noget, så den virker?
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 17:54 #12
sæt den til at være pageup, og så ændre det inde i CS.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 17:59 #13
jamen så skal jeg jo scrolle inde i spillet ! ikke trykke på knappen, jeg bruger nemlig også scrollen inde i spillet!
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 19:03 #14
du kan sgatens bruge scroll-funktionen selvom knappen ikke er defineret som \"autoscroll\", ligemeget hvad du gør kan du stadigvæk bruge scroll-funktionen uden at knappen behøver at være sat til autoscroll.
autoscroll er bare en funktion ligesom F1 og Ctrl!
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 20:21 #15
Jeg fandt på logitech nogetd er hed en gamerspatch hvor den ikke gør det med musen inde spil, så nu er problemet hvist løst!
Avatar billede osterbro Nybegynder
28. august 2001 - 21:08 #16
det var rart at høre :)
du kan bare oprette dit eget svar og svare på den for at stoppe spørgsmålet !
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
28. august 2001 - 21:51 #17
heh nej ville det ikke være lidt snyd?
Avatar billede grimling100 Nybegynder
29. august 2001 - 14:54 #18
Hvis du vil have mouse 3 til at være som det var før, så skal du bare gå ind i CS controlers og så sætte den som den var før.
Avatar billede sangfuglen-bertram Nybegynder
29. august 2001 - 15:29 #19
Ok det prøver jeg, men den patch jeg havde virkede ikke, så jeg har sendt en mail til logitech support!
Avatar billede teknik Juniormester
29. august 2001 - 19:51 #20
Der er en \"workaround\" til mouse3 funktionen.
Du kan bare \"binde\" den til et tastetryk i Logitechs opsætning, fx.
Backspace eller Alt.
Og så sætte funktionen \"reload\" i CS til den valgte tastaturknap.
- Kan dog være en gene i andre programmer, hvis knappen(mouse3) også bruges til andet