Avatar billede ErikHg Ekspert
13. januar 2020 - 18:56 Der er 4 kommentarer

Synkronisering af billede og lyd på DR Bonanza

Jeg ville se DR Bonanza på min hjemmebyggede stationære pc med Windows 10 64-bit.
Jeg har både Edge og Google Chrome installeret som browsere, men anvender Chrome til bl.a. Bonanza, da Edge ikke ringtig accepteres af Bonanza.
Problemet er at billede og lyd ikke er synkrone. Der er tale om omkring ét sekunds forskydning, og det er meget i denne sammenhæng. Det kniber gevaldigt med at holde koncentrationen når man hele tiden ser, at når folk taler så kommer der ingen lyd, og når de ikke taler, så er lyden der.
Når jeg kikker på YouTube er der ingen problemer overhovedet.
Er der noget man kan gøre for at rette op dette problem, så hører jeg meget gerne om det.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede milter Ekspert
13. januar 2020 - 19:39 #1
Du er ikke alene. På engelsk er søgeordene  chrome audio video sync

Problemet har eksisteret i næsten alle år af den digitale tidsalder., og jeg har selv været offer for det. Jeg har set en tendens til, at det er blevet værre gennem årene, måske pga. det stigende antal kombinationer af lyd og video. Det samme problem opstår for mange mennesker, som prøver at digitalisere gamle, analoge videoer.

Der findes, efter mine erfaringer, ikke nogen standardløsning, men ofte skyldes det en dårlig lyddriver, og det betyder ikke altid, at den nyeste er den bedste. Prøv at kigge på linket herunder, som kun viser links til problemet for det sidste år i Google.

https://www.google.com/search?q=chrome+audio+sync&rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&source=lnt&tbs=qdr:y&sa=X&ved=2ahUKEwjbgs3tmIHnAhWis4sKHbZSAzIQpwV6BAgMEB8&biw=1680&bih=939
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. januar 2020 - 20:04 #2
Jeg har NVIDIA High Definition Audio, NVIDIA Virtual Device (Wave Extensible) deaktiveret. Jeg har kun aktiveret Sound Blaster driverne aktiveret.
Måske jeg skulle prøve at aktivere de deaktiverede, og vice versa.

Linket viser lydenhederne der er installeret på min pc.

https://ibb.co/DDQgXZ4
Avatar billede milter Ekspert
14. januar 2020 - 15:59 #3
Ja, jeg ville forsøge med bundkortets indbyggede lyd og se, om det gør nogen forskel.

Er det alle programmerr på Bonanza, der har problemet? Fejlen kan ligge hos DR.
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. januar 2020 - 16:22 #4
Det tror du har ret i milter. Det er DR der er synderen. Det er også som om billedet fryser (står på pause) for derefter at af spilles igen. Jeg har flere gange kørt en hastighedstest med down- og upload hastighed. Jeg har YouSee 50/10. Download viser 53 og upload viser 11, så se ser jo meget rimeligt ud.
Der er aldrig problemer på YouTube. På DR TV fungerer det også perfekt.