Avatar billede Bobsen Praktikant
13. januar 2020 - 18:18 Der er 4 kommentarer

Safefinder når jeg bruger google

Når jeg åbner Safari og søger på google, slår den pludselig over på Yahoos søgemaskine (mens der står Safefinder) i højre side. Hvis jeg søger videre skifter den af og til over til Bing, også selvom jeg har været inde i indstillinger og sikre mig at Google er min søgemaskine, og der er ingen programmer i udvidelser.
Jeg har også forsøgt at finde Safefinder som program på computeren, da jeg mistænker, at jeg har fået noget virus af en art, men jeg kan intet finde under programmer.
Det samme problem opstod i Google Chrome, men her formåede jeg at ændre det tilbage til Google ved at slette Yahoo og Bing i udvidelser.
Jeg synes, at jeg har forsøgt mig med alt hvad jeg kan finde om emnet på nettet og flere steder foreslår de, at man installerer en form for antivirus for at fjerne det skidt der må have bragt det ind, men så er det typisk exe filer, som jeg ikke kan åbne.
Er der nogen, som kan hjælpe mig?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2020 - 18:32 #1
Hent Malwarebytes free og kør en komplet scanning af computeren:
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2020 - 18:33 #2
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2020 - 18:34 #3
Og så lige velkommen til her på Eksperten :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
13. januar 2020 - 18:39 #4
Når Malwarebytes har scannet pc, marker det den finder og fjern dette.