Avatar billede jgk Nybegynder
28. august 2001 - 15:20 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7V & win 2000 erfaringer

Er der nogle der har erfaringer med denne kombination?
Gode såvel som dårlige..
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 15:23 #1
Med Win2k?

Tjaaah... jeg kan med det samme sige at du skal have 256 RAM i, ellers falder du i søvn.

Det kører stabilt nok med Service Pack 2 for mig, og faktisk ikke de store negative sider.
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 15:26 #2
ja min virker fint

dog skal du have den nyeste bios update og den nyeste driver til både promise og via

ellers tar den en krig om at boot
Avatar billede bodhisatva Nybegynder
28. august 2001 - 15:30 #3
A7V og Win2000 kører upåklageligt her. Har aldrig haft problemer, heller ikke selvom jeg ikke bruger de nyeste via/promise-drivere, eller den nyeste bios (1003a)- har dog 512 ram...
Det er bare at gå i krig... Og god fornøjelse
Men absolut en god idé med Sp2
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. august 2001 - 15:33 #4
Jeg har kun gode erfaringer med det. Det kan dog drille lidt når du skal installere win2k, hvis din HD sidder på din ata/100 controller, men ellers kører det bare super :-)
Avatar billede jgk Nybegynder
28. august 2001 - 16:29 #5
Hvilken Via version og Promise bruger i?

Lidt om maskinen
PCI slot
1. intet
2. intet
3. SB 1054
4. SCSI CD-RW/CD-Rom PLEXTOR
5. Netkort

AGP Riva TNT.

USB nej

256 MB ram pt, opgraderes til 512MB

2 x IBM ATA100 på Primær Promise.

(MÅSKE 1 stk 15GB på ATA66 MAXTOR)

700 Duron processor.

Nogle ideer indvendinger ? Hvad med den ekstra ATA66 disk?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. august 2001 - 17:46 #6
Det system er jo meget godt ud! :-)

Jeg bruger den nyeste VIA 4-in-1 4.32 mener jeg! Promise driver bruger jeg v. 1.60 (build 33)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. august 2001 - 17:48 #7
Desuden seneste bios, nemlig nummer 1008!
Avatar billede jgk Nybegynder
28. august 2001 - 18:45 #8
Hvad med den ekstra harddisk (ligger i skuffen ubrugt)
Der sidder pt. 2 IBM 20 + 15GB på primær Promise???
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
28. august 2001 - 19:01 #9
Den kan du da bare smide på din ata/66 controller! Ingen problemer der :-)
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
28. august 2001 - 22:27 #10
Jeg har d.d. købt 512MB ram specielt til VIA-chip. Det virker dog ikke alene, men sammen med den \"gamle\" 256-klods virker det fint - go figure.

Har samtidig købt AMD 1333Mhz - jeg kun kan få til at køre 1300. Må nok indse at boardet skulle have været et 266/FSB - er \"kun\" et almindeligt 200/FSB.

MB iøvrigt er jeg meget tilfreds med.

Bruger det 7-10 timer dagligt m. W2K. Aldrig nedbrud.

Kort:
Geforce GTS2 / 64 MB
3Com905TX/B
SB Live

Skifter mellem bootdisks via bios-setup
30GB HD på ATA100 m. W2K
22GB HD på IDE m. win98

Bruger kun USB til digitalkamara - virker fint.
Avatar billede jgk Nybegynder
29. august 2001 - 07:35 #11
1 sidste spørgsmål, hvilken version af Via 1008 bruger i?
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 10:33 #12
jgk:> Hvad mener du?? VIA 1008? Jeg tror du blander tingene sammen nu. 1008 er nummeret på den seneste bios, og de seneste VIA drivere hedder 4.32!
Avatar billede jgk Nybegynder
29. august 2001 - 18:24 #13
Sorry 1008, er selvfølgelig bios, men der findes flere af dem.....
Avatar billede jgk Nybegynder
29. august 2001 - 18:25 #14
Hæver lige pointene så der er lidt til jer alle (lidt senere)
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
29. august 2001 - 19:05 #15
1008 er den nyeste og det er rigtigt at der har været nogle betaversioner, men den eneste du kan hente fra Asus nu er en final. :-)
Avatar billede jgk Nybegynder
31. august 2001 - 15:44 #16
Jeg har fået det op at køre.

Har lidt mere at spørge om (hvis i har tid)

1. NTFS - har dette ingen indflydelse på gamle data/programmer?

2. Deling af drev/mapper fra andre Computere.

3. Oprettelse af brugere - ønskes.
3.1 Daglig bruger uden ret til at ændre i OS.
3.2 \"Gæst\" med ret til Internet/særskilt emailkonto.

Skal Admin indstallere programmerne og give rettighederne til de forskellige brugere, eller skal de oprettes for hver bruger?

Hvordan med Email?

ps har sat lidt mere af til jer.

//JGK
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. august 2001 - 15:52 #17
1. NTFS giver nogle muligheder i form af sikkerhed og deling, men du kan ikke læse det fra et fat32 system såsom win9x/ME! Men det har ingen indflydelse som sådan på hvordan dine gamle programmer og data kører!
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
31. august 2001 - 16:09 #18
Du har jo ved det oprindelige spørgsmål d. 28.08.2001, kl. 15.20 tildelt det oprindelige spørgsmål et antal points.

Før du stiller andre spørgsmål - om noget helt andet - bør du uddele dine oprindelige 60 point....
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. august 2001 - 16:11 #19
lerfeldt:> Det er jeg fatisk enig i!

Det er jo en helt række nye spørgsmål du stiller nu...
Avatar billede jgk Nybegynder
31. august 2001 - 16:23 #20
Gør det så meget når der bliver sat flere point af?
Avatar billede jgk Nybegynder
31. august 2001 - 16:25 #21
idaugaard> Der findes nu flere variationet af 1008.
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
31. august 2001 - 16:40 #22
Ja - gu gør det noget. Var der, eller var der ikke et svar du kunne bruge???

De spørgsmål du selv har besvaret har du jo også fået point for - et enkelt helt op på 200 point.

Som jeg husker dette oprindelige spørgsmål, var der 60 point (jeg kan nemt tage fejl). Du har altså ville give hele 20 point for 3 spørgsmål - med underspørgsmål. Heraf kræver det sidste, en større redegørelse, der afhænger af dels operativsystem, dels netværkssystem, og dels af antal computere og til sidst sikkerhed....... Kom nu frem med 200 point, så skal jeg skrive dig en roman - I ET SEPARAT SPØRGSMÅL. Der er jo ingen udenfor det oprindelige spørgsmål, der regner med oplysninger om netopsætning o.a. herunder dette spørgsmål.

Altså igen - fordel de point, og opret de nye spørgsmål et separat sted.
Avatar billede jgk Nybegynder
31. august 2001 - 16:57 #23
lerfeldt> Jeg har intet imod at give flere point, men IKKE under dine vilkor.

Du burde IKKE deltage med din holdning i et forum som dette.

Så vidt jeg ved har jeg IKKE modtaget point af den størrelse, men kan tage fejl.

Beklager at jeg skal \"synke så dybt\" at besvare dit indlæg på denne måde. Det er trods alt hjælp jeg søger IKKE et skænderi om bagateller.

Ha\' en fortsat go\' dag.
Avatar billede lerfeldt Nybegynder
31. august 2001 - 17:11 #24
Du misforstår hele ideen med at have en titel \"ASUS A7V & win 200 erfaringer\"...

Svarene på de sidste spørgsmål bliver jo kun læst af de personer der kigger under denne titel.

Spørgsmålene bør stilles, så alle kan læse svaret, uden at skulle bladre alle mulige spørgsmål om helt andre ting igennem.

At finde svar om NTFS, fildeling og brugeropsætning er jo ikke åbenlyst at skulle foregå under \"ASUS A7V & win 200 erfaringer\"...

Min formulering omkring dine 200 point - var måske ikke helt tydelig. Du har deltaget i besvarelsen af et spørgsmål hvor pointsummen var 200 - du fik dog kun de 100 (spm. 69350 - forbindelse til internettet).

Avatar billede jgk Nybegynder
31. august 2001 - 17:23 #25
Hvis du mener at mine spørgsmål er \"ude af trit\" med overskriften - tjaa hvad skal jeg sige?

Det er trods alt en del af installationen og driften af en win2000 maskine. Og IKKE om noget andet som f.eks ME el. lign.

Forøvrigt undrer det mig at du kontrollerer hvilke point vi har optjent og under hvilke omstændigheder. Hvad vil du bruge denne viden til i et forum som dette? Er du misundelig eller hvad?

Prøv i stedet at højne standarden og besvar spørgsmålene eller lad dem være.

Der er nok af uroligheder i den virkelig verden til at vi også behøver det her..... Som sagt ha\' en god dag.
Avatar billede jdaugaard Nybegynder
31. august 2001 - 17:48 #26
jgk:> Jeg forstår ikke hvad du mener! Som jeg har skrevet fandtes der nogle beta versioner, men der er kun én final version af 1008 til A7V!