Avatar billede Azra Novice
07. januar 2020 - 15:12 Der er 3 kommentarer

iPad opladt via MacBook

Hej! Jeg opladte min iPad via en andens MacBook og ville høre om vedkommende ville få adgang til mine dokumenter. Der blev nemlig krævet at jeg skulle skrive min adgangskode inden den kunne oplade, hvilket jeg gjorde.
Tak på forhånd :)
Avatar billede INK Ekspert
07. januar 2020 - 16:54 #1
Hvis du har givet MacBook'en tilladelse til at tilgå din iPad, så kan der muligvis være overført en sikkerhedskopi til den. Afhænger af om automatisk sikkerhedskopi har været aktiveret i iTunes?
Desværre kan der ikke gives et entydigt svar.
Avatar billede Azra Novice
07. januar 2020 - 19:36 #2
Tak for svar (: Kan vedkommende så se mine dokumenter og på anden måde få adgang til min iPad? Er opmærksom på, at du siger, der ikke findes et entydigt svar, men hvad betyder det helt præcist, at være sikkerhedskopieret?
Avatar billede INK Ekspert
07. januar 2020 - 22:13 #3
En iPhone/iPad kan normalt sikkerhedskopieres, så en komplet gendannelse kan ske til samme eller en ny iPhone/iPad. Normalt sikkerhedskopierer man i dag til iCloud, men det kan også med iTunes ske til en PC/Mac. Endvidere er der visse 3. partsprogrammer, der kan sikkerhedskopiere. Til Mac eksempelvis iMazing.
Hvis din iPad blev sikkerhedskopieret (det ved vi jo ikke med sikkerhed) kan iTunes og måske også 3. partsprogrammer læse sikkerhedskopien. Kopien kan være krypteret, men er det nok ikke i dette tilfælde.
Jeg kan ikke huske om læsning kræver en sikkerhedskode fra iPad/iPhone eller om det kræver login med dit AppleID og password. Du kan ved at studere Apples hjemmesider om iPad måske finde svaret. Du kan også ringe til Apple og drøfte problemet med dem.
Da jeg ikke ved præcist hvad du gav tilladelse til, så kommer jeg det ikke nærmere, beklager.