Avatar billede miccarl Nybegynder
28. august 2001 - 14:59 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Wins spørgsmål (?) - Synlige PCére i \"andre computere\"

Jeg sidder på et blandet netværk m. W2k og NT. Alle benytter DHCP m. wins. Der benyttes både Tokenring og Ethernet m. tcp-forward imellem nettene. På begge Winsservere på hhv. Ethernet og Tokenring kan alle klienter ses i \"andre computere\", men på klienterne kan der kun ses et udvalg, hvor jeg ikke kan finde ud af hvad der er fællesnævneren ... Any ideas ??
Avatar billede been Nybegynder
28. august 2001 - 15:03 #1
Det kan være at hvis du sidder på flere fysiske net så skal der være en browsermaster på hvert net = bag hver router eks. en NT-WRK maskine.

Det kan være problemet, sidder de alle på samme net (bag samme router) så prøv at sætte en NT WRK (Workstation) til at være browsermaster.
Avatar billede mountainman Nybegynder
28. august 2001 - 15:04 #2
Hmmm...... Lytter lige med...
Avatar billede red_dwarf Nybegynder
28. august 2001 - 15:05 #3
Kan du finde computerne ved at bruge højreklik på andre computere>>søg efter computer  ?
Avatar billede miccarl Nybegynder
28. august 2001 - 16:13 #4
-> Been - tak for svaret (foreløbigt)

M.ht. til Browsermaster, hvordan sættes den op..(er der et sted, hvor man kan om der er en, evt. hvilken ip den er på ??)

-> Red dwarf - tak til dig

Alle kan nås m. søg efter computere.
Avatar billede burningice Nybegynder
28. august 2001 - 17:00 #5
browsermaster skulle ikke være nødvendig når man kører WINS

er din dhcp koblet sammen med WINS, og sørger du for at alle klienterne er konfigureret til at bruge den??

Logger du på domain eller workgroup?? hvis det er på domain er browsermaster overhovedet ikke nødvendigt!

har du overveget at skifte fra WINS til DNS ??
Avatar billede been Nybegynder
29. august 2001 - 09:04 #6
Browsermaster kan sættes til i kontrolpanel - services.

Og Cyberfessor har egentlig ret, men alligevel har vi kun fået det til at køre stabilt på den beskrevne måde i vores virksomhed på ca. 7 lokationer og ca. 70 klienter.
Og vi kører på et NT4 domain.
Avatar billede miccarl Nybegynder
30. august 2001 - 21:06 #7
Tak til alle

Jeg benytter dhcp koblet sammen med wins, men wins kørte kun på BDC´en og ikke på PDC´en, og man kan logge på via begge, så når man logger på via PDCén kan kun ganske få klienter ses. (som ved et tilfælde også er de eneste på Tokenring), medens BDC leverer alle ... så en wins server på PDC m. replikering til BDCén vil formodentlig hjælpe !!!

Skiftet til DNS lyder genialt, men det er vel ikke ligetil ??
Avatar billede burningice Nybegynder
30. august 2001 - 21:11 #8
skift til dns kan godt være lidt besværligt, dog mest hvis man har mange maskiner...
Avatar billede miccarl Nybegynder
30. august 2001 - 21:24 #9
Vi har ca. 100, serverne samt noget AS-400 er både på tokenring og ethernet, som nævnt med tcp-forward imellem nettene fra bdcén, så det er ikke særligt gennemskueligt på NT4, flere siger dog \"op på W2k\", så er det hele nemmere, DNSén vedligeholder sig selv (næsten) ...kommer tid kommer råd ...
Avatar billede burningice Nybegynder
30. august 2001 - 21:26 #10
ja... det er nemmere at vedligeholde win2k og DNS, men det kan virkelig give en går hår at få skifte og få det op at køre