Avatar billede michaelrar Seniormester
31. december 2019 - 12:20 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Administrator program til undervisnings PCér

Hej

Jeg søger et lille program som kan låse systemindstillingerne på en PC, og samtidig tage et image af den, så en administrator kan "nulstille" de ændringer eleverne måtte lave i løbet af et undervisningsforløb.

Meget gerne freeware, da det er til en frivillig organisation.
31. december 2019 - 19:11 #1
HEJ,

Nu ved jeg ikke om du kører et SERVER/CLIENT system.

Men hvis du gør det, kan du lægge en STANDARD PROFIL for hver enkelt bruger ind, som så startes op når bruger logger på.

Men, jeg synes at kunne fornemme på spørgsmålet at det ikke er et SERVER/CLIent system, og da er situationen lidt sværere.  Jeg ved, at det er mulgt fra en PC (XP) at kunne modificere en (eller flere) indstilling på en anden (XP) maskine, men i princippet kan den MODIFICEREDE maskine også ændre indstillingen på DIN maskine, hvis hun/hun (bruger) "lugter lunten ".....

KR
Avatar billede michaelrar Seniormester
31. december 2019 - 20:52 #2
Hej Kr

Det er ikke den løsning jeg søger.

Det er en software som tager et image af en PC incl. SW, dokumenter, filer, settings mv. således man administrator altid kan gå tilbage til udgangspunktet.
Mange uddannelsessteder bruger det, så de kan slette alle brugerændringer efter en undervisning.
Har selv brugt det tidligere, men er desværre helt blank nu😬😖
Avatar billede KHN Guru
31. december 2019 - 21:20 #3
Måske du kan bruge Deep Freeze:
https://www.malavida.com/en/soft/deep-freeze/
Avatar billede KHN Guru
31. december 2019 - 21:35 #4
Avatar billede michaelrar Seniormester
31. december 2019 - 22:09 #5
Så tror jeg vi er på sporet👍

Tjekker lige dem lidt nærmere ud til næste år😉og holder nytårs aften resten af dette år💪😎
Tak for hjælpen og godt nytår