Avatar billede BoletteLine Novice
25. december 2019 - 14:53 Der er 17 kommentarer

Wifi forsvundet siden igår

Min søn har fået en stationær gamercomputer i julegave. Igår virkede wifi uden problemer. Idag har alle andre enheder wifi men computeren vil hverken gå på trådløst husets net eller min tlf’s. Der kommer ingen forslag op. Kan han ha trykket på en kode på tastaturet som har blokeret for nettet eller andre bud på hjælp!?

Mvh. Bolette
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2019 - 15:21 #1
Kan du se et WIFI Symbol på Processlinjen Prøv at dobbeltklikke på det se om du kan reparere?
https://ibb.co/42GhXCx
Hvis ikke skal vi nok længere ind
Avatar billede BoletteLine Novice
25. december 2019 - 15:31 #2
Der er en globus med en cirkel med skrå streg over. Når jeg klikker på den kommer der ikke mulighed for valg af wifi op, som der plejer.

Jeg har foretaget fejlfinding. Resultatet er at jeg skal sætte Ethernet-kabel i computeren. Det er hvad den skriver.
Avatar billede BoletteLine Novice
25. december 2019 - 15:33 #3
Jeg tænker om min søn kan ha slået wifi forbindelsen fra via en ctrl + F- et eller andet funktion. Jeg synes at engang selv havde slået nået fra på den måde.
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2019 - 15:51 #4
På nogle tastaturer er det markeret med WIFI Symbol Fn + F-taste?
Men prøv at trykke på Windowstasten + I = Indstillinger vælg Netværk og internet
Vælg Mobilhotspot Roll ned til Skift Adapterindstillinger Kontroller at Wi-fi er aktiv?
Avatar billede BoletteLine Novice
25. december 2019 - 16:47 #5
Der kommer to ting frem. Ethernet -netværkskablet er ikke tilsluttet.
Og FreedomeVPNConnection -netværkskablet er ikke tilsluttet. !?
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2019 - 16:54 #6
Kan du se Wi-Fi Her og at det ikke er deaktiveret?
https://ibb.co/16kZ8cg
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. december 2019 - 17:07 #7
Tryk på Windowstasten + X Vælg Enhedshåndtering og kontroller om der er manglende driver eller andre bemærkninger.
https://ibb.co/2MkhkBg
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2019 - 19:19 #8
Enig i poko1's indlæg.
Håber i kommer i mål :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2019 - 22:58 #9
Lige en sidste ting.
Har i forsøgt at genstarte jeres netværksudstyr?
Avatar billede store-morten Ekspert
25. december 2019 - 23:32 #10
På Poko1´s billede i indlæg #1
Nederst lige under pilen, er der en knap til at tænde/slukke Wi-Fi.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2019 - 23:41 #11
Hvis du trykker på handlingscenter nederst til højre, står den så i "flymode"?
Avatar billede BoletteLine Novice
26. december 2019 - 10:05 #12
Tak for hjælpen, men intet virker 😏

Der hvor der plejer at ku vælges internet er der en globus og ikke nogen pop-up valgmuligheder. Jeg tænker at der ville være en flyver hvis den var sat på fly-mode, ikke?

Jeg har forsøgt at nulstille routeren.

Under kontrolpanel-netværk og internet- netværksforbindelse er der to muligheder:

Ethernet, hvor der står at kablet ikke er tilsluttet. Der sker ikke noget hvis jeg aktiverer/deaktivere den.

FreedomeVPNConnection, som også står som deaktiveret. Når jeg aktiverer den, skriver den det samme vedr et kabel den mangler.

Der er ikke nogen steder hvor jeg kan vælge hotspot.

Når jeg går ind på netværk og internet, under indstillinger, er der følgende valgmuligheder:

Status
Ethernet
Opkald
VPN
Dataforbrug
Proxy

Håber det gir mening 🤷‍♀️
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2019 - 10:13 #13
Prøv at trykke på Indholdsruden Her kan du udvide så du kan se flere Muligheder
https://ibb.co/3zJpY7c
Og har du været i Enhedshåndteringen?
Avatar billede BoletteLine Novice
26. december 2019 - 10:18 #14
Jeg kom til at slukke for det hele på kontakten under bordet. Nu er computeren på nettet 🙈 fatter det ikke men det virker nu! Tak for jeres hjælp:)
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. december 2019 - 10:20 #15
Ok Fortsat God Rest Jul
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2019 - 10:23 #16
Velbekomme også herfra.
Ja genstarter af udstyr kan løse mange problemer. Du kan have haft en IP konflikt på netværket :-)
Avatar billede BoletteLine Novice
26. december 2019 - 10:53 #17
Fremover starter jeg med at slukke for hovedafbryderen 😅