Avatar billede Peter Guru
21. december 2019 - 15:54 Der er 9 kommentarer

Firefox kører kun i "halvt" vindue

Jeg har seneste version af Firefox 64 bit på to Pc'er. Firefox starter op i halvt vindue i venstre side på den den ene og i halvt vindue midt på skærmen på den anden. Jeg har prøvet at maksimere vinduet, holde ctrl nede og har lukket Firefox uden det har gjort forskel. Det er som om at det skete samme dag og det er kun Firefox der volder problemer. Jeg bruger Windows 10 64 bit 1909 build 18636.476
Avatar billede 220661 Ekspert
21. december 2019 - 16:17 #1
Beklager jeg ikke har vendt tilbage i det gamle spørgsmål fra den 8 december. Har åbenbart ikke fået notifikation på den. Så på det billede du har lagt op. Den version du kører kontra den jeg bruger ser forskelligt ud. Du har mange flere ikoner på den. Om det kan være skylden ved jeg ikke. Har du proppet den med tilføjelser?
Avatar billede Peter Guru
21. december 2019 - 16:54 #2
Det må jeg indrømme at jeg har. Adblockere og andre sikkerhedsting samt min uundværlige passwordmanager. Det kunne være at jeg skulle deaktivere dem et af gangen og se hvad der sker.
Avatar billede Slater Ekspert
21. december 2019 - 17:37 #3
Prøv at holde shift nede mens du starter Firefox og vælge "start in safe mode". Så starter den én gang uden nogen plugins, men uden at afinstallere noget. Det vil måske vise om det har noget med det at gøre.
Avatar billede Peter Guru
21. december 2019 - 18:14 #4
Hmmmmm, det gjorde ingen forskel og jeg har også haft browseren reinstalleret og ryddet op efter den.

Jeg er vant til at når Pc'en rammes af en fejl så er jeg den eneste på internettet.der har den fejl.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2019 - 07:59 #5
Generelt fjern programmer med Revo Uninstaller Free https://www.revouninstaller.com/download-freeware-version.php
Der først afinstallerer på normal vis og herefter laver en grundig oprydning på både filer og i registeret. Det er sikkert indstillinger/oplysninger i registeret der spiller dig et puds, da de ikke fjernes, og at de så bliver genanvendt når du lægger Firefox på igen.
Jeg bruger "avanceret" når der scannes efter efterladenskaber.
Avatar billede Slettet bruger
22. december 2019 - 10:32 #6
Lige udmiddelbart lyder det som om du har nogen udvidelse som kan være årsag til dit problem.

Medmindre du navngiver disse udvidelse, kan du selv deaktivere alle på en gang, og se om udfordringen stadigt er der, eller du har en antivirus som standset malware infektion og har årsaget udfordringer på dit Windows 10.

Alternativt løsning vil være at se om deaktivering enkelte af gangen løser dette for dig, eller er der nogen program du for nyligt har installeret der kan have forårsaget dette, er nok dette skyldneren.
Det kan også være, at du blot mangler at fornye software og driver på dit grafik kort.

Omstændige fejlfinding, efter du har fejlfundet med anbefalinger ovenpå, at at starte på frisk ved at nulstille Windows 10, og beholde filer og dokumenter, forbehold at du har taget kopier på ekstern hdd, så at være sikker at du ikke mister noget.

Held og lykke.
Avatar billede Peter Guru
23. december 2019 - 11:10 #7
Der er noget der driller i min profil. Logger jeg på som administrator går det fint. Så måske bliver løsningen en ny profil. Underligt det sker på begge Pc'er, men der ikke den store forskel softwaremæssigt på dem. Jeg tror jeg vil prøve med msconfig og pille windows tjenester fra eller starte i safe mode.
Avatar billede Peter Guru
23. december 2019 - 11:18 #8
Igen forskel med safemode. Nu gider jeg ikke mere i dag.
Avatar billede Peter Guru
23. december 2019 - 11:19 #9
Ingen skulle der stå.