Avatar billede Pico Praktikant
20. december 2019 - 01:19 Der er 4 kommentarer

Imac skærm bliver grå

Hejsa alle. min ven´s Imac virker ikke. (iMac (27", medio 2011)
jeg er pc mand så jeg er virkelig udfordret her :).

når man starter kommer apple logoet,(på en lys grå baggrund)  og der er en progressbar der kører, efter et stykke tid forsvinder progress baren og skærmen fader lidt ned og er grå over alt. og så sker der ikke mere.

jeg har prøvet at geninstallere OS via den partition der ligger på disken men det er samme senarie der sker igen, som når man starter.

jeg har prøvet at installere via internettet og der kommer en globus og jeg skal vælge wireless hotspot. og når jeg har gjort det. sker det samme igen. altså en progressbar. der forsvinder og skærmen bliver helt grå.

jeg har lavet en hardware test og den siger at alt er okay (hvis man kan stole på det)

jeg ville så gå ind oh hente macOS High Sierra ( som passer til denne model) og brænde den på en dvd og så installere den lokalt istedet men jeg kan kun hente den hos apple hvis jeg har en mac ( så vidt jeg har forstået)

jeg er løbet tør for ideer ethvert input vil være meget  kærkomment
på forhånd tusind tak.

mvh Michael
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2019 - 08:41 #1
Har I en sikkerhedskopi af data fra den? I så fald skal I inden installation af MacOS slette disken og dermed reformatere. Så installeres på en ren disk uden evt. fejl.

Der kan også være problemer med systemtiden. Det lille batteri er formentlig dødt og hvis Mac'en har stået uden strøm er tid og dato forkerte. Via terminal skal dato og tid sættes korrekt inden den vil geninstallere MacOS.

https://support.apple.com/da-dk/HT204904

https://support.apple.com/da-dk/guide/mac-help/mchlp1599/10.13/mac/10.13
Avatar billede INK Ekspert
20. december 2019 - 08:45 #2
Avatar billede Pico Praktikant
21. december 2019 - 14:39 #3
Hejsa InK

mange tak for dine svar. men uret og datoen passer "desværre" fint ;)

mvh Michael
Avatar billede Jan Novice
22. februar 2020 - 18:07 #4
hej, harddisk eller grafikkort, jeg vil anbefale dig at tale med nogle professionelle. IMakeiPhones har hjulpet mig.

https://imakeiphones.dk