Avatar billede maduni Nybegynder
28. august 2001 - 14:23 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

Udviklings tid??

Hej

et hurtig sp? til en hardcore udvikler:
hvor lang tid ville det tage at lave et rigtig godt forum i ASP/MSSQL.

bare hvis du har en cirka tid (timer).
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2001 - 14:24 #1
Hvis det er mig: 30-40 timer... men så bliver det også rigtig godt.
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. august 2001 - 14:29 #2
det kommer lidt an på hvordan du definerer \"rigtigt godt\", hvilke funktioner du skal bruge m.v. (svar nu ikke - de sædvanlige)
Avatar billede spang Nybegynder
28. august 2001 - 14:29 #3
Et svært spørgsmål, da \"rigtig godt\" er en lidt vag definition af kvaliteten.

Men 30-40 timer er nok ikke helt ved siden af. Dog er jeg ret sikker på, at man snildt vil kunne bruge længere tid, da sådanne opgaver har det med at ekspandere under udviklingen. Man vil hele tiden liiige have noget mere med.

Hvad skal det bruges til. Hvem er brugerne?

\\spang
Avatar billede maduni Nybegynder
28. august 2001 - 14:29 #4
hvad kan forumet så?
Avatar billede aeblenet Nybegynder
28. august 2001 - 14:30 #5
Et RIGTIGT godt forum skal da udvikles løbende.

Det bliver du aldrig færdig med at bruge timer på.
-da der jo hele tiden kommer forslag fra brugerne, nye funktioner o.lign.

hilsen http://www.aeble.net
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2001 - 14:31 #6
Jeg skal lige sige at jeg blot svarede på tiden.. jeg tager ikke nye opgaver for tiden.

nil.dk
Avatar billede maduni Nybegynder
28. august 2001 - 14:31 #7
brugerene er cirka 20000 med unik login og password.
Avatar billede spang Nybegynder
28. august 2001 - 14:32 #8
De best banale ting på en fornuftig måde.

Dvs. oprette nye indlæg, svare på indlæg samt gruppere indlæg fornuftigt.
Evt. med brugerlogin og brugerabonnement på udvalgte kategorier.

\\spang
Avatar billede maduni Nybegynder
28. august 2001 - 14:33 #9
Hvis jeg regner med cirka 50 timers udvikling for en person skulle det være nok?
Avatar billede limemedia Nybegynder
28. august 2001 - 14:37 #10
maduni >> det er mere end nok for den opgave du specificerer...
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2001 - 14:38 #11
maduni >> det kommer an på personen og hvor store krav du stiller til features... men det burde være nok
Avatar billede spang Nybegynder
28. august 2001 - 15:39 #12
maduni >> Bliver der brugt mere tid, så bare sig det til os, så skal tæskeholdet nok rykke ud ;-)

Nej, det burde være nok. Afhængig - selvfølgelig - af udviklerens evner og talent.

\\spang