Avatar billede Olius Juniormester
25. november 2019 - 13:29 Der er 10 kommentarer

installering på ekstern drev

Hej har en Mac. book pro med ekstern harddisk.

hvor jeg gerne vil have mine store programmér som Parallels, Windows 10  CorelDraw m.m

installeret, for ikke fylde den interne disk helt op

men når programmet spørg hvor det skal installeres.. kan jeg kun se det interne drev som heder c:

samt under mapper og ingen af de eksterne drev.

Er der en måde hvor jeg kan installere de store programmer på den eksterne harddisk på ?

Hilsen Ole
Avatar billede ErikHg Ekspert
25. november 2019 - 14:31 #1
Jeg kender ikke til Apple, men kunne forestille mig at det eksterne drev skal formateres inden. Men jeg er sikker på at der er nogle der har indsigt i hvordan proceduren er.

https://support.apple.com/da-dk/HT201468
Avatar billede Olius Juniormester
25. november 2019 - 14:52 #2
Har delt den eksterne op i 3, 2 formateret i apple format og en i Microsoft format, kan sagtens se dem og skrive til dem ellers
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 15:17 #3
Hvad kalder du Microsoft Format?
Allokeringen Til Microsoft skal enten være GPT Eller MBR Og formateringen NTFS.
Avatar billede Olius Juniormester
25. november 2019 - 15:48 #4
ok måske mig der har skrevet forkert
men er formateret  ms dos fat 32
men kan ikke se nogle af dem kun den interne som bliver kaldt c:
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 15:54 #5
Det kan da godt være den er FAT 32 Men der kan du ikke installere Windows10 på
https://ibb.co/GxpNvwh
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2019 - 16:27 #6
Enig med poko1.
I øvrigt tænker jeg hvor godt det egentligt vil komme til at virke ved at installere på et eksternt medie. Kunne forestille mig at det vil komme til at virke langsomt at arbejde i.
2 interne drev er absolut at foretrække.
Har den ikke plads til 2 diske direkte kan man sætte en "caddie" ind i stedet for dvd drevet som man måske ikke bruger mere:
https://www.youtube.com/watch?v=CyuQJE-Z9cQ
Avatar billede Olius Juniormester
25. november 2019 - 18:40 #7
ok ser ud der kun er plads til et internt drev, og det umiddelbart ser ud til man kan bruge det eksterne drev til det, tror jeg at jeg skifter det interne ud med et ssd på 1 eller 2 tb
foreløbig tak for hjælpen til Alle bridragene
hilsen Ole
Avatar billede Poko1 Ekspert
25. november 2019 - 19:46 #8
Hvad med en "caddie" som foreslået?
I stedet for DVD
https://ibb.co/sQR6p4r
Avatar billede Olius Juniormester
26. november 2019 - 10:44 #9
der er ikke indbygget dvd drev så tror ikke pladsen er der,
men åbner den i eftermiddag og kigger hvad der er plads til.
ole
Avatar billede 220661 Ekspert
02. december 2019 - 12:08 #10
Hvad endte denne med?