Avatar billede finnmus Praktikant
21. november 2019 - 19:28 Der er 6 kommentarer

Kan ikke åbne word (.docx) dokumenter fra stifinder

Jeg  er løbet ind i et problem med en forholdsvis ny computer(Win 10).
Jeg kan ikke åbne Word-dokumenter (.docx) fra stifinder. Hvis jeg prøver, fryser stifinder med det samme. Jeg kan heller ikke højreklikke og eksempelvis vælge "Åbn med". Hvis jeg højreklikker fryser Stifinder også, og der fremkommer ingen højrekliksmenu. Det samme gør sig gældende med andre programmer fra  officepakken (2007). Gemmer jeg derimod i ".doc formatet" er der ingen problemer med at åbne direkte fra Stifinder.
Jeg kan også åbne alle filer inde fra Word ("Åbn" osv).
Er der nogen bud på en løsning?
På forhånd tak
Finnmus
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2019 - 19:33 #1
se i indstillinger/apps/standardapps scroll ned til 'vælg standardapps efter filtype'
(det tager lidt tid at danne listen)
scroll ned til .docx og tjek, at den åbnes med din word - og tilsvarende med de andre office-filtyper.
Avatar billede finnmus Praktikant
21. november 2019 - 19:42 #2
.docx filer er knyttet til word 2007
Avatar billede Jan K Ekspert
21. november 2019 - 20:07 #3
Avatar billede finnmus Praktikant
21. november 2019 - 20:20 #4
Jeg har slettet "ddeexec" nøglen; men det løste desværre ikke problemet.
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2019 - 21:21 #5
I found the solution:
Open Windows explorer / file explorer. Click on the view tab. if preview is selected, unselect it. Then reopen File explorer. Everything works fine again. Simple. Thanks anyway.

Teksten ovenfor er fundet i linket herunder:

https://forums.tomshardware.com/threads/cannot-open-docx-word-files-in-file-explorer-in-windows-10-please-help.3281503/
Avatar billede FinnHope Praktikant
26. november 2019 - 12:10 #6
Desværre løste det ikke problemet.
Jeg vælger at lukke spørgsmålet, og reinstallere windows.
Tak de for de forskellige bud