Jeg har et excel regneark, med kolonnerne A til G. Jeg fører løbende data i disse kolonner og sorterer efter Kolonne A, når jeg har ført nye data nederst i arket.
Jeg vil gerne i Ark 2 lave en afkrydsningsliste, hvor Kolonne A, B, og C fra Ark 1, skal vises i kolonne A, B og C i ark 2.
Hvordan - Synes ikke lige jeg kan finde det jeg leder efter når jeg søger på nettet - måske søger jeg efter noget forkert.
Hvis dine data starter i A1, B1 og C1, stilller du dig i ark 2 i celle A1 og skriver = Herefter hopper du tilbage til ark 1 og stiller dig i A1, hvorefter du trykker på Enter. Så vil formlen i ark 2 se sådan her ud ='Ark1'!A1 Det betyder at den tager data fra ark 1 celle a1 til ark 2 celle a1 Denne formel kopierer du så til celle B1 og C1 i ark 2. Herefter markerer du i ark 2 cellerne A1, B1 og C1 og kopierer så formlerne nedad, så langt du mener det er nødvendig for at få alle data fra ark 1 til ark 2.
Tak for dit svar Kurtba. Den kendte jeg godt. Men er der ikke en måde at gøre det mere automatisk. Ideen er, at jeg skal have nogen der ikke kender Excel til at overtage arket. DVS at ark 2 helst skulle gøre det automatisk uden au jeg skal kopiere formel til det antal felter jeg tror der bliver brug for.
Kan man det?
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.