"Flydende" kalender i Excel
Hej alle,Håber I kan hjælpe.
Jeg vil gerne lave en fraværsoversigt (kalender) over vores medarbejdere, hvor jeg har medarbejderne stående i kolonne A og datoer ud ad en række.
Den skal vise en længere periode, og skal starte med mandagen i den uge, man er i fx i mandags (d. 18/11-2019), næste uge skal den starte med næste uges mandag (25/11-2019).
Cellerne skal være tomme, hvis medarbejderen er på arbejde. Der skal enten være et 1-tal eller en farve i fald at personen er fraværende. Der trækkes en tabel fra en Access-database, som viser:
ÅR, MÅNED, UGE, NAVN, FRAVÆRSTYPE, DAGE
Jeg tænker, at man kan trække fraværsdagene fra denne tabel og så "lægge" det over.
Min udfording er mest det med, at jeg gerne vil have at kalenderen er "flydende", altså at den første dato er mandagen i indeværende uge.
Håber det giver mening, ellers vil jeg gerne forsøge at uddybe.