Avatar billede Slettet bruger
19. november 2019 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Edge og Chrome viser ikke det samme

Under Account settings på samme webside viser Edge og Chrome ikke det samme.

Chrome
https://i.postimg.cc/d0YmRnLN/Udklip1.png

Edge
https://i.postimg.cc/nLpB9zP6/Udklip2.png

Som det ses viser Edge ikke "Microphone".
Hvorfor gør den ikke det?
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2019 - 18:05 #1
Edge er på vej i skrotdyngen.
Microsoft har valgt, at bruge Chrome (chromium) som motor fremover, så deres gamle skrammel vedligeholdes ikke. Deres nye edge er i beta, og virker stabil, og med nogle glimrende tiltag oveni.
Læs det, som at Google og Microsoft fremover deler alle data vedr internet, så du har intet skjult for dem mere.
Data fra Edge beta pt:
Microsoft Edge Version 79.0.309.25 (Official build) beta (64-bit)
This browser is made possible by the Chromium open source project and other open source software.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2019 - 18:10 #2
Ok. Tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2019 - 18:59 #3
Det var en noget letkøbt løsning, bare at henvise til en (i princippet) anden browser, som i øvrigt ikke er alment tilgængelig endnu.

Edge kører som en "app" - d.v.s. at Windows kan nægte eller tillade adgang til mikrofonen.

Klik på start, indstillinger (tandhjul), gå i "Beskyttelse af personlige oplysninger", find "Mikrofon" i venstre side og klik på den. Efter lidt tid kan du se om Apps tillades adgang, og i så fald hvilke apps der har adgang til at bruge mikrofonen. Jeg gætter på du skal ind og slå den til her, før Edge kan bruge din mikrofon.
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2019 - 19:08 #4
Lukkede måske for hurtigt.

Går ud fra du mener den nok skal være sat til "Slået til" ud for Microsoft Edge. troede jeg også. Men opdager så den allerede er det. Eller var. Har nu slået den fra, da det ikke gør nogen forskel.

Har lige prøvet igen. Er det samme. Microphone vises ikke.
Jeg lukker og åbner browseren. Går ud fra det er nok. Eller skal man genstarte efter en sådan ændring?
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2019 - 19:13 #5
Forstår i det hele taget ikke hvorfor der er så mange apps listet op under Mikrofon. Hvordan giver det f.eks. mening Billeder vises der.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. november 2019 - 19:50 #6
Fordi appen "Billeder" også kan afspille multimedie (lyd, video o.s.v). Men forstår godt din undren - den kan jo ikke optage, og har derfor ikke brug for mikrofonen.

Nej, det burde bare virke efter genstart af Edge, så det kan ske der også er en anden fejlkonfiguration.

Men det bragte mig til spørgsmålet, hvilken side det drejer sig om. Jeg kan se "Duolingo" nævnt i menuen i højre side, så jeg antager det er den.

Et hurtigt opslag på deres egen forum giver.... - MANGE tråde med mikrofon, og rigtig mange af dem omhandler Edge, bl.a.: https://forum.duolingo.com/comment/23008744/No-More-Microphone

Det ser kort og godt ud til at Duolingo kører bedst på Chrome - så i det store og hele er #1 korrekt - bare på et lidt kortfattet grundlag :-)
Avatar billede Slettet bruger
19. november 2019 - 21:05 #7
Ja det er Duolingo.

Ok. Havde jeg ikke set.
Skulle selvfølgelig have søgt i deres forum. Har det med at glemme den slags (hvordan det så end er muligt).

Men så er det jo ikke så underligt …

Tak.