Avatar billede Julie Hansen Praktikant
18. november 2019 - 10:32 Der er 5 kommentarer

Skærm flimrer og går i sort

Hej derude.

I weekenden begyndte min Mac at opføre sig underligt.
Den ville tænde, men uden at få farve på skærmen - men bare tænde sig med sort skærm.
Efter en masse råd fra diverse steder på google, fik jeg både tvunget den til at genstarte, lavet nogle nulstillinger - men stadigvæk var alt uændret.

Hvis jeg sætter computeren til en projekter, kan jeg godt se hvad der står på skærmen, indtil den selv vælger at lukke ned (som om den ikke kan kapere det).

Nu er den så begyndt engang i mellem at vise mig billede når jeg tænder den, men den flimrer enormt og der kommer mild “myrekrig” på skærmen og billedet rykker underligt rundt.

Jeg kan starte den, og logge ind på min bruger - men så flimrer den så meget, at den simpelthen går i sort (dog stadigvæk tændt).

Kan dette fikses? Skal jeg reparere den, eller kan det ikke betale sig?

Mvh Julie
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2019 - 11:21 #1
Jeg kender ikke til Mac, men hvis der endnu er garanti på den, så må en tur på værksted kunne det tyde på. Det afhænger selvfølgelig af prisen om den er værd at ofre penge på.
Avatar billede Julie Hansen Praktikant
18. november 2019 - 12:38 #2
Garantien er desværre udløbet, men må jo tage til et værksted og spørge om en cirka pris, hvis der ikke er andre løsninger end en reparation.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2019 - 14:36 #3
Når jeg skriver "hvad den er værd" men jeg hvad du vil kunne få for den set i forhold til den alder på nuværende tidspunkt. Hvis en reparation beløber sig til f.eks. 2500 kr. og maskinen måske er 4000 kr. værd, så stiger dens salgsværdig jo ikke tilsvarende således at du kan få 6500 kr. for den ved salg.
Jeg tror i øvrigt ikke, at de kan sige en cirkapris uden først at have tjekket maskinen , og en sådan undersøgelse koster også penge.
Avatar billede Julie Hansen Praktikant
18. november 2019 - 15:49 #4
Du har helt sikkert ret. Så tror jeg desværre ikke det kan betale sig at reparere den på nogen måde. Kender du nogle steder der køber defekte computere?
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. november 2019 - 16:14 #5
Der er et link her:

https://www.mytech.dk/kob-eller-saelg

Bemærk at der også står salg Så er der måske også noget du kan købe i stedet, for din defekte maskine, eller prøv at sælge den på Den Blå Avis eller på Gul og Gratis. Du kan jo evt. undersøge hvad defekte Mac-computere står til og så sætte prisen efter det.