Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 00:14 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

OneNote fungere ikke. Fejl 0xE0001075

Jeg kan ikke Tilføje noter. Dvs det kan jeg godt, men jeg kan ikke få adgang til dem. OneNote fungere ikke.

Når jeg åbner den får jeg beskeden: Vi beklager, men vi kan ikke gøre det, du har bedt om, fordi der opstod en fejl. Fejl! Fejl 0xE0001075

Det var det samme i går da jeg "åbnede" den første gang. Så det har aldrig fungeret (i de 2 dage jeg har haft fantastiske Windows 10).
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 00:17 #1
Det betyder jeg heller ikke har adgang til udklip.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 09:25 #2
Bruger du en office installeret udgave, eller den indbyggede udgave i Win10?
Kan du åbne din notesbog?
Hvor ligger din notesbog? - lokalt på din PC (C: drevet), på OneDrive eller et andet sted?
Hvis OneDrive, hvordan har du åbnet/dannet din notesbog?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 15:41 #3
Bruger en installeret Office.
Men der er ingen notesbog. Er en gammel Office Basic fra 2003, der kun indeholder Word, Excel og Outlook.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 15:41 #4
Håber jeg har forstået spørgsmålet rigtigt.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 15:44 #5
Glemte Picture Manager (altså fire programmer), men det er vist ikke interessant.

Når du skriver notesbog antager jeg det er noget der følger med nogle office pakker?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 15:45 #6
Har kun en "Notesblok".
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 16:39 #7
Har nu prøvet at fjerne den og installere den igen. Det fungerede desværre ikke. Får igen samme fejl meddelelse.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 16:54 #8
Jeg er bange for at du har tabt mig... - jeg fatter ikke helt hvad spørgsmålet går ud på.

Først klager du over at du får en fejl i OneNote, og ikke kan tilføje noter. Men sidenhen lyder det mest af alt, som om du ikke aner hvad OneNote er???

Prøv at forklare igen helt fra begyndelsen hvad du gør, hvad du åbner, hvad der sker, og hvad du forventer skal ske.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 16:57 #9
Jeg ved godt hvad OneNote er. Det er den man åbner for at se hvad man har gemt efter at have benyttet værktøjet "Tilføj noter" (muligvis mere jeg ikke kender til).

Når jeg har gemt noget og vil åbne den for at få adgang til det jeg har gemt, er det ikke mugligt. så får jeg nævnte fejl meddelelse.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 17:04 #10
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 17:09 #11
Syntes ikke jeg har skrevet noget underligt eller forvirrende. Men ellers må #9 og #10 være til at forstå.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 17:29 #12
Du læser det helt forkert. Har kun en "Notesblok". er ikke udtryk for jeg ikke ved hvad OneNote er. Det er bare min måde at understrege på jeg ikke har OneNote. Altså at det eneste jeg har med "note" er Notesblok ...

Troede det var til at regne ud. Beklager det ikke var tilfældet.

Vil du kigge på #9 og #10?

PS. Denne gang kan jeg ikke få øje på jeg har gjort noget forkert. Kan ikke få øje på der er noget som helst i vejen med tråden. Er der ingen der vil hjælpe (er der ingen svar kl 24) lukker jeg spørgsmålet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 17:31 #13
Det var mere fordi du begynder at nævne et væld af andre programmer, som intet har med OneNote at gøre.

OneNote appen - har du haft den åben direkte på din PC? - eller har du kun åbnet den via "genveje"?
Start med at finde OneNote, og start den op direkte - du skal have åbnet den og dannet en notesbog, før du kan gemme noter i den fra andre programmer og genveje.

Får du stadig fejl, så hent desktop udgaven her: https://www.onenote.com/Download?omkt=da-DK - og prøv med den i stedet.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 17:32 #14
...og PS - forventer du at finde gamle noter fra gamle bøger, kræver det enten at du har kopieret den gamle notesbog fra sin gamle placering på c: drevet, eller at du åbner den fra OneDrive i skyen (kun nødvendigt første gang).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 17:40 #15
Og så i øvrigt ro på - der sidder ikke 20 mennesker online i en chat og svarer dig.

"Eksperterne" her på siden kommer forbi når de har tid og lyst, men det er altså et frivilligt arbejde. Ganske få er dog så dedikerede at de er online næsten hele tiden - men ingen svarer på spørgsmål, hvor de ikke mener at kunne hjælpe.

Du kan sagtens forvente et par dage mellem svar. Men det betyder ikke at folk ikke vil hjælpe. Det er jo ikke et online chatforum det her :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2019 - 20:38 #16
Bruger ikke OneNote, men der er som jeg ser det her andre alternativer:
https://windowsreport.com/note-taking-apps-pc/
I øvrigt forstår jeg ikke du bruger en så gammel Officepakke på din pc??
Der er ikke support på den længere.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2019 - 20:41 #17
Kan problemet med OneNote være noget med registrering?
Ved du det ole_madsen?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 20:45 #18
#13 Jeg har åbnet den via genvejen i Start (Listet under O). Hvor kan man ellers åbne den? Hvor starter jeg den "direkte op"?

#15 Ok. Forstået.

#16 Jeg har ikke andre. Vil gerne have en ny, men har ikke råd til det lige nu. Har svært ved at undvære både Word og Outlook.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2019 - 20:49 #19
Og du har ikke prøvet om Libre Office kunne bruges?
https://da.libreoffice.org/hent-libreoffice/
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 21:39 #20
Office. Er det da lige så farligt at bruge en Word og en Outlook der ikke opdateres, som en Windows der ikke opdateres?
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 22:00 #21
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 22:01 #22
Sikker/usikker - ja og nej. Der findes virus der specifikt angriber office programmer. Har du det fint med Office 2003, så hold fast på den - men Libreoffice har udseende meget tæt op ad Office 2003, og har i dag væsentlig flere funktioner.

Ang "Direkte start", er det præcis hvad du har gjort. Og den fejler stadig? Så ville jeg prøve at hente OneNote Desktop fra det link jeg lagde tidligere. Den vil formentlig også ligne den OneNote du er vant til meget mere, end den "app" udgave der er indbygget i Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 22:02 #23
Var dog ingen "error message" eller noget der var "frozen". Det handlede - i mit tilfælde - rigtig nok om registrering.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. november 2019 - 22:06 #24
Ang. registrering, skal hverken den indbyggede "app" udgave eller Desktop udgaven registreres. Begge blev gratis for 3-4 år siden. Men så vidt jeg husker, kræver App udgaven at man bruger OneDrive, så har du ikke oprettet/konfigureret OneDrive i Windows 10 endnu, kan det være årsagen til fejlene.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 22:07 #25
Så vidt jeg kan se er der ingen e-mail program i Libreoffice.

Uanset hvad er jeg meget glad for Outlook, så vil helst have den. Kan nok få råd til at købe en 2019 først i den nye år. Desværre er der ingen af de mindre pakker der indeholder Outlook. Så for at få både Word og Outlook, er jeg nødt til at købe en masse programmer jeg aldrig får brug for. Men nå, kommer over det.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 22:10 #26
Men så vidt jeg husker, kræver App udgaven at man bruger OneDrive, så har du ikke oprettet/konfigureret OneDrive i Windows 10 endnu, kan det være årsagen til fejlene.

Ja det er rigtigt. Måtte logge ind to gange. Har glemt i hvad, bortset fra OneDrive.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 22:12 #27
Kan nok få råd til at købe en 2019 først i den nye år.

Hvis min 10 ikke er gået neden om og hjem inden.
Avatar billede Slettet bruger
18. november 2019 - 22:17 #28
Hvis ikke registrering, så log ind. Næsten det samme. Så sætter "flueben" ved to.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. november 2019 - 22:45 #29
#25 Nej det er der ikke.
Men der er et program der hedder Mozilla Thunderbird der er et fint mail program.
https://www.thunderbird.net/da/
Personligt bruger jeg dog webmail for tiden :-)