Avatar billede frem-ad Professor
09. november 2019 - 18:53 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

ts fil konvertere til mp4-AVI

Hej
Jeg har konverteret en del ts fil til avi. men nu har jeg nogle ts-filer hvor jeg har prøvet med AVS Video Converter  (som er min primær) og jeg har prøvet med Format factory og prøvet og konvertere både til AVI og mp4 MEN på de her filer bliver der en forskydning imellem billed og lyd (ca 30 sek). Hvorfor kan de filer ikke konverteres rigtig????
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2019 - 20:28 #1
Hvor stammer de der "nogle ts-filer" fra? Der er utallige svar og løsninger på dit spørgsmål, så prøv at starte en søgning via linket herunder. Normalt drejer forskydning mellem lyd og video (Søgning på nettet: audio video sync) sig om brøkdele af et sekund, så 30 sekunder er meget unormalt :

https://www.google.com/search?rlz=1C1MSIM_enDK775DK775&ei=ghDHXfT1F4XOrgS6saCgCg&q=convert+ts+file+avi+mp4+audio+sync&oq=convert+ts+file+avi+mp4+audio+sync&gs_l=psy-ab.12...52360.54252..58851...0.0..0.71.265.4......0....1..gws-wiz.0ecA2Ynp2NU&ved=0ahUKEwj0vqbd693lAhUFp4sKHboYCKQQ4dUDCAs
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2019 - 20:39 #2
Avatar billede frem-ad Professor
09. november 2019 - 21:11 #3
De kommer fra DR bonanza de er hentet med TV4ever, og jeg har hentet flere DR filer uden problem, men DR bonanza hvor jeg skal have det til min mor ser har jeg fået det problem. Ja 30 sek. er meget det er også derfor jeg undrede mig.
Problemet er medieafspilleren i tv ikke kan læse TS filer
Avatar billede milter Ekspert
09. november 2019 - 22:00 #4
Prøv at læse linket herunder. Jeg ville starte med at prøve VLC eller Handbrake.

https://www.winxdvd.com/resource/how-to-convert-ts-to-mp4.htm
Avatar billede eurositi Ekspert
10. november 2019 - 10:16 #5
Jeg ved ikke, hvilke programmer, du normalt benytter til dén slags opgaver. Men som bekendt er TS (TransportStream) kun filtypen (containeren). Videotypen inden i er sandsynligvis H.264 (MPEG4 AVC), som har været den mest almindelige videostandard i godt ti år.

Dén videotype kan sådan set bare kopieres over i en anden - almindeligt understøttet - container (f.eks. MP4 eller MKV) uden omkodning. Det kan man gøre med VLC.

Du kan også gøre det med f.eks. XMedia Recode eller AVIdemux. I XMedia indlæser du TS-filen. Gør herefter følgende:
1) På Main-fanen: Sæt Outputformat til f.eks.: "Custom > MP4"
2) På Video-fanen: Sæt Mode = Copy. Gør det samme på Audio-fanen.
3) Hvis der er eksterne undertekster, kan de importeres på fanen Subtitles vha. "Play"-knappen"
4) Hvis noget skal klippes fra, kan det gøres vha. knapperne [ og ] på fanen Filters/Preview
5) I øverste værktøjslinje: Klik på Add to queue > Encode. 10 sekunder senere har du en MP4-video, som kan afspilles.
Avatar billede frem-ad Professor
10. november 2019 - 17:26 #6
milter: VLC der lavede den hakker med green screen, så prøvede jeg med Handbrake og der ser det rigtig ud, så den er løst.