Avatar billede summer Mester
28. august 2001 - 12:26 Der er 10 kommentarer og
4 løsninger

Mere RAM

Jeg skal ud og købe mere RAM. Nogen steder kan man læse, at man ikke skal købe de meget billige. Er prisen ligegyldig eller hvad? Jeg har en Targa Intel Pentium lll, 600mHz og 64MB SDRAM. Jeg har 3 sockets og havde tænkt mig, at sætte 128MB i nr. 2 socket, så jeg ialt har 192MB. Jeg har set priser på Pricrunner - fra 122 til flere hundrede kr. Et godt råd ønskes. I min manual står flg.: DRAM Memory, Three 168-pin DIMM sockets support up to 384 MB PC-100 SDRAM timing. Provides single-bit ECC capability. 10ns or faster SDRAM DIMM modules with SPD are requrired for 100MHz frequency clock speed. Because 256MB unbuffered DIMM and Registered DIMM modules are not yet mainstream, their compatibilityn can not be guaranteed.
Avatar billede cp1 Nybegynder
28. august 2001 - 12:55 #1
Hej summer :))
Her er et par links til edbpriser
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494627926
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1494627914
det er altid bedst at købe 1parts ram , da det bedtyder de er samlet et sted og chancen for fejl skulle være mindre.
mvh cp1
Avatar billede resten Nybegynder
28. august 2001 - 15:14 #2
prøv her der er ram til 164kr for 128mb og 256mb
for 294 kr
http://www.jumbo.dk/frameset/
Avatar billede summer Mester
28. august 2001 - 18:16 #3
Hej cp1 og resten:))
Jeg savner stadig lidt klarhed over, hvorfor det er bedst, at bare bruge en socket, når der nu er 3 i min PC. jeg synes jo ligeså godt jeg kunne udnytte de 64MB jeg har.
Jeg savner også lige svar på om der er kvalitetsforskel, når der SÅ stor prisforskel. Foreløbig tak.
Avatar billede resten Nybegynder
28. august 2001 - 18:21 #4
de bedste ram er findes er dem fra kingston men det er prisen også ellers tag de ram der er billigst der er ikke så meget forskel efter min mening jeg selv kører med ram til 164kr for 128 og de kører perfekt og der er jo altid 1år\'s garanti på det du køber

resten>
Avatar billede skovenborg Nybegynder
28. august 2001 - 19:12 #5
Det skulle være lige meget. Men lad hellere være med at købe ram på 256 mb. Det ser ikke ud til at det kommer til at virke ordentligt
Avatar billede martinmcfly Nybegynder
28. august 2001 - 19:20 #6
Du kan sagtens købe de billigste 133MHz ram du kan finde. Eneste årsag til at købe en dyrere ram er, hvis man vil overclocke rammen. Da du \"kun\" skal køre 100 MHz på bussen kan selv de billigste noname 133MHz ram følge med stabilt. Du skal nøjes med en 128 MB klods, da dit bundkort højst hansynligt ikke understøtter 256 MB moduler.
Avatar billede summer Mester
28. august 2001 - 20:00 #7
Jeg har jo så tilsyneladende fået afklaret, at billige RAM er lige så gode som dyre, ok. Er der ingen af jer der kan fortælle flg. Mit bundkort har 3 sockets, altså plads til 3 RAM-blokke. Hvordan udnytter jeg denne kapacitet? Er det 1 stk
64MB (det eksisterende), samt 2x128RAM, da 1x256
åbenbart ikke er så godt.
Bare rolig pointsene skal nok falde.
Avatar billede resten Nybegynder
28. august 2001 - 20:04 #8
ja gør du bare det jeg har selv 2x128mb og 1x 64mb ram i mine 3 sockler du kan jo altid skifte den på 64 med tiden de blir jo ikke dyrer

resten>
Avatar billede summer Mester
28. august 2001 - 21:32 #9
Hej resten
skriv lige et svar, du skulle ha\' haft 30
Avatar billede resten Nybegynder
28. august 2001 - 21:36 #10
skriv et svar???? hvordan du kan lave et nyt spørgsmål der hedder point til resten så kan jeg svare man kan ikke svare på det her mere

resten>
Avatar billede summer Mester
28. august 2001 - 22:49 #11
Undskyld resten
OK, jeg er ikke særlig rutineret i det her. Så må jeg vel oprette et nyt spørgsmål, så du kan få de point du fortjener.
Avatar billede cp1 Nybegynder
29. august 2001 - 13:17 #12
du er ikke værd at bruge tid på...
Avatar billede summer Mester
29. august 2001 - 13:58 #13
Hej cp1
heldigvis er alle på eksp. ikke så overlegen som dig. Hvis der ikke er plads til en lidt klodset amatør som mig, så undskyld. Jeg synes nu ikke du selv er for viis, 338 point på 552 dage. Det er da vist ikke noget at skrive om. Du svarede jo kun
delvist på mit spørgsmål.
Avatar billede resten Nybegynder
30. august 2001 - 03:52 #14
Hej summer tænk ikke på det du gør det godt

resten>