Avatar billede Karin Olsen Novice
06. november 2019 - 20:50 Der er 18 kommentarer

Asus bærbar vil ikke starte.

Min datters bærbare ASUS notebook, vil ikke starte. Den kommer med Asus logoet, og derfra genstarter den hele tiden, kan lige nå at se at den skriver følgende: "forsøger at genoprette installationen” som bliver til: "fortryder ændringer, som er foretaget på computeren”
Begge skærmbilleder er kun fremme i 1/2-1 sekund, og vi kan ikke nå noget. Har prøvet at starte den i fejlsikret tilstand, men det vil den ikke. Er der ikke en venlig sjæl der kan hjælpe🙏🏻🙏🏻🙏🏻
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2019 - 21:22 #1
Er det Windows 10?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2019 - 21:29 #2
Brug muligheden, Som er Microsofts nye løsning som bruges i stedet for F8. fejlsikret start!
Forudsætning du kan se den animerede cirkel når den starter?
Tænd for Pc’en og så snart du ser den animerede cirkel, skal du slukke Pc’en ved at holde power inde til den slukker.

Dette gentager du 3 gange, eller indtil den skriver forbereder Reparation ETZ.
Nu skulle du få muligheden at kunne starte en reparation gå tilbage til tidligere eller vælge fejlsikret tilstand.
Prøv at gå tilbage til før problemet opstod.
https://ibb.co/FK0421C
Avatar billede Karin Olsen Novice
06. november 2019 - 21:56 #3
Ja jeg mener det er Windows 10. Den animerede cirkel?? Der kommer de tre prikker frem som kører rundt under Asus logoet, og så er det vi ikke når videre, desværre. Vil prøve at se om jeg kan få gennemtvunget en fejlsikret start, men jeg har prøvet noget lignende, og det hjalp ikke. Det er sket imellem i går klokken 21.00 og klokken 17.00, så det vil være nemt nok at komme tilbage til før den crashede.
Dejligt at du svarede så hurtigt, og jeg håber virkelig det hjælper. Du skal ihvertfald have tak fordi du tog dig tid til at svare
Avatar billede Karin Olsen Novice
06. november 2019 - 22:21 #5
220661 det prøvede jeg som det første, men desværre helt uden effekt.😢
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. november 2019 - 22:26 #6
Du skal jo Holde startknappeb nede til den slukker lige så sart den roterende ring viser sig og gentege til tredje gang hvor du so får meldingen om at den forbereder til de mukigheder der vises på billedet
Avatar billede Karin Olsen Novice
07. november 2019 - 07:14 #7
Er forsøgt, men virker ikke! Jeg når praktisk talt ikke væk fra siden med Asus logoet, og den vil ikke andet.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2019 - 08:46 #8
Er det en nyere ASUS med UEFI.? Hvis du under opstarten trykker på " esc " får du så dette skærmbillede?
https://ibb.co/PwSVR6j
Læg mærke der er en genvej til BIOS med pil ned!
Dette billede er vejen til fejlsikker Win 10.
https://ibb.co/7rx5Qrt
Avatar billede Karin Olsen Novice
07. november 2019 - 10:09 #9
Den er ca 1 år gammel, men jeg vil helt sikkert prøve dit forsøg når jeg kommer hjem. Mange tak
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2019 - 10:12 #10
Fejl på billede der skulle stå f2 for at komme i BIOS
https://ibb.co/fFBsz2f
Avatar billede Karin Olsen Novice
07. november 2019 - 16:56 #11
Ja nu er jeg kommet ind i BIOS.. fantastisk.. men hvad så??
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2019 - 17:04 #12
Du skal i første omgang fortælle om den ser din Harddisk under "esc"
Windows boot manager skal stå øverst? BIOS kommer vi til hvis ikke.
Avatar billede Karin Olsen Novice
07. november 2019 - 17:18 #13
Der står

Please select boot device:

Windows Boot Manager
Enter Setup

Og nederst at jeg skal bruge pile til at eykke op og ned og Enter til at vælge med
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2019 - 17:22 #14
Altså ser du ikke Harddisken? eller?
har du et installationsmedie isat?
https://ibb.co/61gNy43
Avatar billede Karin Olsen Novice
07. november 2019 - 17:24 #15
Nej, det ser ikke ud til at der er en harddisk.
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2019 - 17:37 #16
Gå i BIOS og se om du kan vælge disken der hvis ikke så er disken defekt
e under BOOT option prioritet
https://ibb.co/09g0YvV
Avatar billede Karin Olsen Novice
07. november 2019 - 17:54 #17
https://ibb.co/jkFD3FS

Beklager at jeg er så dum, men hvor ser jeg om jeg kan komme ind på min harddisk herfra??
Avatar billede Poko1 Ekspert
07. november 2019 - 18:02 #18
Boot Priority
Windows Boot Manager