Avatar billede olebertelsen Praktikant
05. november 2019 - 12:13 Der er 5 kommentarer

skift med klik

Jeg har brug for at kunne tilføje detaljer på et kort med et klik. Jeg har billedet af et kort liggende på min hjemmeside. Jeg har også billedet af den detalje som ønskes tilføjet. Med et klik ønsker jeg at kunne tilføje den detalje på  kortet (aktuelt beliggenheden af en bygning, der engang var der, men nu er forsvundet). Hvis muligt víl jeg gerne således med flere klik kunne udbygge kortet, klik på klik.
Håber I kan hjælpe mig
Avatar billede keysersoze Guru
05. november 2019 - 13:16 #1
Hvor langt er du nået i opgaven eller er du i tvivl om hvor du i det hele taget skal starte? Det lyder som noget javascript relativt simpelt vil kunne klare men data skal vel også gemmes et eller andet sted eller?
Avatar billede olebertelsen Praktikant
05. november 2019 - 14:40 #2
Min hjemmeside er etableret, og de enkeltdele som skal bruges har jeg også. Jeg har lagt baggrundsbilledet ind på hjemmesiden og jeg har 'indlægget' klar i samme opløsning som baggrundsbilledet. Og ja, jeg tror, at det drejer sig om en kode (javascript evt) som vel skal lægges ind i kodedelen et eller andet sted.
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2019 - 09:22 #3
Jeg kender ikke til noget færdigt der kan gøre det men mon ikke fx http://jsfiddle.net/95vczfve/37 kan bruges som grundlag - kan nok forholdsvis let omskrives til vanilla js hvis du vil undgå jquery.
Avatar billede olebertelsen Praktikant
06. november 2019 - 10:42 #4
Jeg er slet ikke på dit niveau, så dine kommentarer omkring vanilla js og jquery forstår jeg desværre ikke.
Mine tanker om løsningen er slet og ret at kunne erstatte ét billede med et andet via et klik. Altså at det første billede er lagt på et bestemt sted på hjemmesiden (f.ex i en tabel) og at et klik erstatter dette billede med et andet (hvor der er indsat hvad jeg ønsker).
Men nu prøver jeg lige at følge dit link. Foreløbig tak.
mvh
Ole
Avatar billede keysersoze Guru
06. november 2019 - 16:43 #5
Men du skal i sidste ende vel også gemme efterfølgende - ellers er det jo kun et øjebliksbillede for dig alene. Hvis det er tilfældet slipper du heller ikke for noget PHP/.NET både til at gemme og vise data. Det bliver nok svært at finde noget så specialiseret du bare kan kopiere ind så du slipper nok ikke for at smøge ærmerne op og lære lidt ny teknologi.