Avatar billede Torsten Novice
04. november 2019 - 10:17 Der er 7 kommentarer

Sort skærm i 10 minutter(opstart)

Hej folkens jeg har et problem med min Lenovo t400 som jeg håber i kan hjælpe mig med at give svar på. Når jeg tænder for laptoppen så er der total sort skærm i op til ti minutter hvor den er total lydløs og når de 10 minutter er gået går den i gang ? Hvad kan det mon være i vejen ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2019 - 10:59 #1
Er det måske hemmeligt hvilket styresystem?
Avatar billede Torsten Novice
04. november 2019 - 11:28 #2
Linux men sådan var den også da Windows var installeret. En dag begyndte den bare at gøre det og det tager en evighed for den at starte op nu.
Avatar billede Poko1 Ekspert
04. november 2019 - 11:37 #3
En træt Harddisk.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. november 2019 - 16:34 #4
Prøv når du har lukket den ned at fjerne strøm fra den og holde start knappen nede, før du igen prøver en ny opstart.
Starter den så op med det samme så tror jeg ikke disken fejler noget..
Så ligger fejlen formodentligt på bundkortet.
Bios batteriet skulle måske tjekkes om der er strøm på
Går tiden rigtigt i pc?
Avatar billede Torsten Novice
07. november 2019 - 09:49 #5
Jeg fik sagt forkert man kan godt høre den et tændt men hvis jeg feks trykker på caps lock så kan man ikke se det på de små dioder før efter de 10 minutter. Ja tiden er korrekt.
Avatar billede Torsten Novice
07. november 2019 - 09:56 #6
Den starter op med det samme Ja
Avatar billede Torsten Novice
07. november 2019 - 10:04 #7
Den vil dog godt skyde cd rom ud men tastatur og skærm er helt død i 10 min