Avatar billede Bj´s Praktikant
02. november 2019 - 09:48 Der er 4 kommentarer

Partion

Jeg har en extern harddisk, som er opdelt i 2 partioner som jeg nu vil ophæve. HVORDAN GØR JEG DET?
Avatar billede posten Ekspert
02. november 2019 - 10:22 #1
du sletter dem bare hvis du har gemt det du vil gemme
Avatar billede XP2020 Novice
02. november 2019 - 11:19 #2
Der findes mange måder at gøre det på, jeg bruger EaseUS Partition Master til at partitionere med, men der er masser af andre programmer også. Det kan sikkert også gøres fra Kontrolpanel, Administration, Diskhåndtering.

Typisk sikrer man sig at der ikke ligger noget på den partition man vil slette, og  herefter sletter man den med et af ovenstående programmer/metoder og udvider derefter den partition der er tilbage så den fylder det hele.

Hvis ikke det er noget du har prøvet før så er det nok godt at få en anden til det.
02. november 2019 - 11:52 #3
Som #2 skriver.
Du kan nemt gøre det i disk håndtering

Start
- Windows administration
- Computer administration
- Disk håndtering

Højre klik på den du vil slette, og vælg slet (vælg partition 2, den til højre).
Højre klik på den anden og vælg udvid.

Bemærk: I windows 10 kan du også formindske partitioner.
02. november 2019 - 13:23 #4
man kan måske komme hurtigere i diskhåndtering, ved at højre klikke på start knappen, den ligger i min lige nu.