Avatar billede ppstyle Nybegynder
28. august 2001 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Redhat 7.1 med Oracle 8.1.7, kerne 2.4x helt umuligt eller ?

Hej derude. Jeg sidder med en Redhat 7.1 og bakser med installationen af Oracle 8.1.7 på den. Sagen er, at jre, som skal installeres først får cpu\'en til at gå amok og bruger 99 % af dens kapacitet, samtidigt med at der ikke sker mere med installations processen.

hmm... mystisk

Nå men jeg talte så med en flink supporter fra Oracle ;=), og han mente at han bestemt havde set en løsning på problemet herinde et sted.

Så hvis nogen kender til en løsning, har et forslag eller bare noget der ligner, så ville jeg blive meget glad. Så vidt jeg kunne forstå skulle det kunne lade sig gøre med nogle små hacks og tilføjelser.

På forhånd tak

-Daniel
Avatar billede jimse Nybegynder
28. august 2001 - 12:45 #1
http://www.eksperten.dk/spm/77864
http://www.eksperten.dk/spm/85154
http://www.eksperten.dk/spm/76650

se om der er noget her du kan bruge det er det eneste jeg lige kunne finde.
Avatar billede molan Nybegynder
28. august 2001 - 14:58 #2
Redhat 7.1 kan IKKE med Oracle 8.1.7.

Grundet kerne 2.4.

Bruge RedHat 6.0/6.2 eller til nød 7.0 (funger, men er lidt besværligt).

Hvis du vil bruge den nye kerne så brug:
SuSE 7.0 - 7.2 any one will do
Avatar billede pnielsen Nybegynder
28. august 2001 - 21:51 #3
De er nu meget flinke de Oracle folk ;-)

Husk at det ikke er supporteret med RH7.1 og 8.1.7!!!!!

Følg den her thread, så er du nok godt på vej....
http://www.orafaq.com/msgboard/unix/messages/445.htm
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. august 2001 - 00:17 #4
Ok, mange tak for hjælpen. Mere kan jeg vist ikke forvente :)

Molan -> Man skifter ikke lige OS strategi ud i et firma fra den ene dag til den anden. Men tak for rådet alligevel :)

Anyway så må man jo forvente at hverken Redhat eller Orale har råd til at lade være med, at udgive en 8.1.7 version der virker med Kerne 2.4.

Hvad mener I ?

Avatar billede pnielsen Nybegynder
29. august 2001 - 09:48 #5
Bemærk at der netop i nat er kommet en opdatering af certificerings matrixen!!!!

RH 7.1 kan nu køre med 9i !!!

Så det ser ud til at RH og oracle er ved at finde ud af det!
Avatar billede ppstyle Nybegynder
29. august 2001 - 11:28 #6
Hov jeg glemte da at acceptere dit svar. Sorry :)

Når men så tror jeg vi springer fluks til 9i.
Vi skal kun bruge den til en interne database.

Kan 9i enterprise iøvrigt downloades gratis til Linux ligesom 8i ?

Nå men tak endnu en gang.

mvh. Daniel
Avatar billede sbentzen Nybegynder
23. oktober 2001 - 16:01 #7
Redhat har i deres release notes (dem man altid skal  huske at kigge igennem) skrevet følgende om rh 7.1 og 8.1.7:
Og det virker fint! Det er ikke så bøvlet som inde på orafaq :)

      The Oracle installation program (versions 8.1.7, 8.1.6, and possibly others) does not work properly with glibc 2.2 and above. The problem is that it is linking object files compiled against different glibc (binary compatibility is ensured only for linked executables and shared libraries through symbol versioning). You may work around this by installing the Red Hat Linux 6.2 compatibility packages (compat-egcs, compat-glibc and compat-libs) and issuing the following commands before running the Oracle installation program:

export LD_ASSUME_KERNEL=2.2.5
. /usr/i386-glibc21-linux/bin/i386-glibc21-linux-env.sh

      The second line exports environment variables which will cause gcc and ld to look for glibc 2.1.3 compatibility headers and libraries.

http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.1-Manual/release-notes/s1-last-min.html

Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. oktober 2001 - 18:14 #8
Hej Søren min ven ;-)
På det tidspunkt spørsmålet blev oprettet var der ikke support og dermed ingen release notes....

Men tak for info!
Avatar billede ppstyle Nybegynder
24. oktober 2001 - 20:38 #9
Super cool, mange tak for svaret. Fedt at der er kommet en løsning. Men PNielsen har også ret i at der på daværende tidspunkt ikke var officiel understøttelse til 8.1.7 for redhat 7.1.

-Anyway tak for svarene.