Avatar billede Slettet bruger
31. oktober 2019 - 11:33 Der er 2 kommentarer

Etablering af fibernet

Tænker at det er et dumt spørgsmål, men spørger alligevel.

I vores område er der ved at blive lagt fiberkabler i jorden, og både TDC og Fibia lægger kabler. Hos begge er etableringen gratis.
Mit spørgsmålet er, om man etablerer 1 fiberforbindelse pr. hus, og dermed vælger og er bundet til ejeren af kablet, eller om man kan/bør vælge en forbindelse til huset fra begge kabler for at give sig selv størst mulig fleksibilitet omkring valg af udbyder fremadrettet, dvs 1 forbindelse eller 2 forbindelser til huset?
Avatar billede INK Ekspert
31. oktober 2019 - 12:33 #1
Det lyder ikke optimalt, at to selskaber etablerer to net i samme område. Forhåbentligt er det uden offenligt tilskud 😱😱
Hvis begge er gratis tilslutning, ville jeg kikke på bindingsperiode, tilhørende tv-pakke og ip-telefoni. Og selvfølgelig prisen. Kvaliteten er nok den samme.
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2019 - 22:33 #2
Jeg synes egentlig, det er et godt spørgsmål. Det ville være smart, hvis man kunne nøjes med én forbindelse.

Jeg har ikke forstand på det, Men måske kunne man aftale med den ene udbyder, man vælger, at de kunne koble ledningen ved en kasse på vejen, således at vælger du en anden gang en ny udbyder, så kan de blot tilkobles i kassen? Det er selvfølgelig spørgsmålet om den, der graver ledningen ned, vil gå med til dette.

Hvorfor ikke bare ringe og spørge TDC og Fibia, hvad de egentlig gør? De må have været ude for det samme tidligere.