Avatar billede huddie Professor
29. oktober 2019 - 12:49 Der er 9 kommentarer

App som fjernbetjening

Hej Eksperter!

Nu ved jeg ikke om dette er et dumt spørgsmål, men findes der en app til ens mobil telefon(Samsung Galaxy S7) som man kan bruge som fjernbetjening til fjernsynet?
TVet er af mærket Panasonic.

Mest fordi nogen af knapperne på fjernbetjeningen ikke fungere optimalt, så derfor tænkte jeg der var andre muligheder end at skaffe sig en ny fjernbetjening. Samt en app der kan give adgang til det forskellige som den "rigtige" fjernbetjening.

På forhånd tak for hjælpen.

Med  venlig hilsen
Huddie
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2019 - 13:09 #1
Jeg håber dette link kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=mGYTyzkjV9w
Avatar billede huddie Professor
29. oktober 2019 - 15:01 #2
Så langt, så godt, men den skriver følgende når jeg går ind under enheder:

"Ingen VIERA TV fundet. Begge enheder skal være tilsluttet den samme trådløse LAN-router."

Hvordan finder jeg den samme router?
Er det noget jeg så skal indstille på TVet eller er det via Mobilen jeg skal gøre det?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. oktober 2019 - 15:23 #3
Jeg må desværre være dig svar skyldig, men jeg kunne let forestille mig, at der er andre her på eksperten, der er i stand til at hjælpe dig til en løsning.
Avatar billede ebea Ekspert
29. oktober 2019 - 15:31 #4
Dette er en lidt anden version, end den ErikHg linkede til. Ved ikke om din model er imellem.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.pavc.viera.nrc&hl=en_US
Avatar billede ebea Ekspert
29. oktober 2019 - 15:32 #5
Avatar billede huddie Professor
29. oktober 2019 - 16:02 #6
Det er vist denne version(https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panasonic.pavc.viera.nrc&hl=en_US) jeg hentede ned, men ud fra kommentarerne på den side, så er jeg ikke den eneste der ikke kan få den til at virke.

Prøver at finde den til det andet link:
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.panaremote.view&hl=da
Avatar billede huddie Professor
29. oktober 2019 - 16:09 #7
I den anden version skal jeg indkode TVs IP.
Hvor kan jeg se det? Er det det samme som at koble mig op på vores netværk?
Avatar billede ebea Ekspert
29. oktober 2019 - 16:13 #8
IP er ip adressen på dit tv. Jeg ved ikke hvad du har på dit netværk, eller hvad du har af muligheder for at se tilsluttede enheder, og hvad IP adresser de har.
Ellers prøv at hente en App, som kan scanne dit netværk, og vise ip adresser på tilkoblede enheder (inklusiv tændt TV).
Avatar billede jalved Ekspert
31. oktober 2019 - 22:00 #9
Det kan selvfølgelig være en udfordring og sjovt i sig selv at forsøge at få det at virke med en app.

Men bliver det alligevel for besværligt, kan du jo købe en universal-fjernbetjening i stedet for en original - så kan du få en ny til måske 30 kr. ved at google lidt.

Har du i øvrigt forsøgt at reparere din nuværende fjernbetjening? Ofte kan problemet med enkelte knapper der ikke virker, være at der er kommet lidt skidt ind i den.

Det løser du ved at åbne den og tørrer den forsigtigt af ved de knapper, der ikke virker, men sørg for, at den ikke er fugtig, når du lukker den igen.