Avatar billede knejten viktor Praktikant
27. oktober 2019 - 18:58 Der er 4 kommentarer

Døende pc

Hey alle.
Jeg søger hjælp her inde, da min pc ikke virker.
Når man tænder den lyser grafik kort og andre ting op som de skal, men så i stedet for at tænde dør den.
Hvorefter den prøver igen.
Denne scene bare i omtrent 5-6 sekunder
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2019 - 19:30 #1
Skriv lidt mere om hvilken pc det drejer sig om og hvilket system den kører.
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2019 - 19:54 #2
#1 strømforsyningen er slidt op
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2019 - 19:58 #3
#2 Ja måske, men det kan sagtens også være andet hardware der fejler. Død harddisk for eksempel eller bundkortet.
27. oktober 2019 - 20:52 #4
Siger den BEEP elller noget ?

Prøv at pille låget / Kabinettet af den (du får IKKE STØD ved det) og se om:

Bundkortets Blæser kører rundt.
Mærk efter om dine RAM-blokke sider ordentligt fast nede i sine sokler/fatninger.
(Tryk evt. oven på dem / ned mod bundkortet.)

Check om harddisk-kablerne sidder rigtigt. Både på harddisken(e) og på moderkortet.
(Hvis de ikke sidder rigtigt kan det være dette. Strømforbruget fra disse harddiske er med til at regulere den store strømforsyning.

Prøv dette og meld tilbage.

KR