Avatar billede Emilie Praktikant
27. oktober 2019 - 14:07 Der er 6 kommentarer

DØR IPHONE5?

Jeg har en iphone5 den er opdateret, kan den bruges efter den 3.11.19?
Hvilken ipone vil i anbefale der er bedst i test?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2019 - 14:41 #2
den bliver ikke opdateret længere - så de huller der er/findes vil blive der, så den bliver mere og mere usikker. Den vil stadig virke til telefoni, men du får måske snart problemer med beskeder og facetime og andre apple-apps, da de kan blive udelukke fra at logge på nyere/opdaterede enheder pga usikkerheden.
https://appleinsider.com/articles/18/11/01/apple-declares-iphone-5-obsolete-six-years-after-launch
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2019 - 14:46 #3
Hvis du vil blive i apple-universet, så tag ikke noget under iphone 8 (baseret på cpu med A11 chip).
Avatar billede Emilie Praktikant
27. oktober 2019 - 15:34 #4
Tak for svar, hvis jeg ikke køber iphone hvilket mærke vil i ellers anbefale?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. oktober 2019 - 15:59 #5
Hukommelse er næsten ligegyldigt på android, da de kan få sat et hukommelseskort i.
Har selv for et par år siden valgt en samsung, baseret på, at skærm er AMOLED (gode farver) og full-hd. Så er min ikke for stor, og har IP68 (rimeligt meget vandtæt, så den kan bruges udendørs altid). Som med iphone, så gider samsung heller ikke blive ved at at tilpasse opdateringer, men sikkerhedsting kommer dog i en rum tid.
Google har sin egen serie, der er først med det nye, og opdateres mere. Dog til en højere pris. https://ekstrabladet.dk/kup/elektronik/teknologi/google-telefon-er-et-monster/7516224 Nokia er god og prisbillig, men ikke fx IP68-vandtæt.
Avatar billede Emilie Praktikant
27. oktober 2019 - 16:14 #6
Mange tak for din hjælp, god aften