Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2019 - 01:06 Der er 14 kommentarer og
3 løsninger

Alternativ til Word

Hej.

Skal bruge et gratis tekstbehandlingprogram.
Har prøvet at downloade Open Office, men har opgivet at installere det. Kan ikke finde exe filen.
Er der andre muligheder på dansk der er lige så gode (eller næsten lige så gode) som Word?

Jeg har kun brug for tekstbehandling. Ikke alt det andet.
Avatar billede falster Ekspert
26. oktober 2019 - 01:16 #1
Avatar billede wise Seniormester
26. oktober 2019 - 08:44 #2
Hvad med Googles online suite... er den ikke med i en gratis Gmail ?
Avatar billede Poko1 Ekspert
26. oktober 2019 - 09:34 #3
Har du kun brug for tekstbehandling:
WordPad følger med Windows!
Ligesom du kan åbne et Word dokument med WordPad
kan du også bruge det til Tekstbehandling.
https://ibb.co/r6YZhgC
Avatar billede mort1 Ekspert
26. oktober 2019 - 10:42 #4
Meget enig med "falster" Libre Office er et rigtig fint program -
Alternativt kan du finde Office 2016 og Office 2019 på eBay til under 50,- Kr.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2019 - 12:20 #5
Også jeg er meget tilfreds med LibreOffice, og man behøver, ved installationen, ikke at hente hele pakken, men kan vælge det men har brug for.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2019 - 23:28 #6
Quote: Alternativt kan du finde Office 2016 og Office 2019 på eBay til under 50,- Kr.

Hvordan er det muligt? Hvad er bagsiden af medaljen? Og kan de indstille til dansk brugerflade?
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 11:54 #7
?
Avatar billede mort1 Ekspert
29. oktober 2019 - 17:41 #8
Jeg læste en gang, at det er noget med, at Microsoft ikke må forhindre, at deres programmer afinstalleres og gensælges, som jeg forstod det, så køber et firma nye pcer med Microsoft Officepakken installeret / preinstalleret, Disse Officepakker bliver afinstallerer/ikke aktiverer fordi firmaet i forvejen har en licens som dækker alle foretagendets maskiner, og derfor ikke har brug for nye licenser - Det skulle så, i stor udstrækning, være disse "ubrugte / afinstallerede licenser der videresælges.
Jeg har selv for nyligt købt en Office 2019 Pro for £ 4,99, altså under de nævnte 50,- Kr. - har tidligere også købt både Office 2016 og Windows 10.
Find programmerne på eBay, der er masser - Ekstra sikkerhed får man, hvis man betaler med PayPal, idet PayPal garanterer dig pengene retur, hvis der er problemer, mener i øvrigt, at betaling med et MasterCard giver tilsvarende muligheder.
Avatar billede mort1 Ekspert
29. oktober 2019 - 17:46 #9
Dansk brugerflade uden problemer. idet programmet downloades fra Microsoft. Nemmest går det, hvis du i forvejen har en Microsoft konto (Det har de fleste (alle) som kører Windows,
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 18:23 #10
@parla, det var dog et meget uvenligt profilbillede. Især når du venter hjælp.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 18:34 #11
Tak.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 18:38 #12
#10 Ikke forstået. Det referere til Italien ...
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 18:39 #13
Har familie der bor der.
Avatar billede Slettet bruger
29. oktober 2019 - 23:30 #14
#13 Italien?  Sådan opfatter jeg ikke det land. I Danmark symboliserer den knyttede næve kamp og aggression. Det troede jeg var ret internationalt.
Men det er da rart, at du ikke mener det sådan. :-)
Avatar billede Slettet bruger
30. oktober 2019 - 16:19 #15
"I Danmark symboliserer den knyttede næve kamp"

Kamp for hvad?
Avatar billede mort1 Ekspert
30. oktober 2019 - 17:46 #16
Der findes en kategori som hedder "Diverse", mon ikke det er der de italienske symboler skal diskuteres - så fortsætter vi med at bruge denne kategori til spørgsmål vedrørende "Andet Software" ;-)
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2019 - 16:36 #17
Enig.
Gider dog ikke mere bøvl p.g.a. et *ligegyldigt* profilbillede. Så har skiftet det ud.