Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2019 - 05:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lidt hjelp med min Telefon Samsung Galaxy J7.

Problemet er dette at Telefonen slår seg av. Der er lys på skjermen ca 35 sek, så blir skjermen svart    men Musikken fortsetter enda lidt til fra ca 35 sek til knapt 2 min.      Da er det helt stopp.

Telefonen virker  helt perfekt ellers for mitt bruk,  Hva har jeg gjort selv for løsning  jeg har 0 stilt Telefonen  men  det hjalp ikke fortsatt samme problem.
Så bruker jeg en Pen eller en finger dytter på Skjermen da virker det fint så lenge jeg gjør dette. Skulle ikke være nødvendig.

På YOU TUBE har jeg ikke dette problemet da setter jeg på musikk og den spiller fint gjerne en hel time, ikke problem Skjermen blir nok svart der også men musikken bare fortsetter.      Jeg gjetter dette mulig feil også men vet ikke hva?
1.    Kan senderen fra YOU TUBE være av bedre kvalitet?
2.    Hva med sender fra NRK Norge er den av lavere kvalitet og jeg bare må
        leve med dette problemet?
3.    Hva med Brukeren ikke alltid feilfri, har Norsk språkdrakt men finner ikke
        hvor om det kan være en løsning på Telefonen den er ca 1 år – er det innstillings feil – bør batteri byttes tror ikke det – oppdateringer er passet – ingen hakk eller stopp selv om jeg bruker den 1 time på YOU TUBE.
4.    Må jeg kjøpe ny Telefon økonomi er ikke sprek til det formål  men må jeg så må jeg?
Jeg Takker for hjelpen jeg får om noen vet hva jeg kan gjøre.
Arne.
Avatar billede mort1 Ekspert
18. oktober 2019 - 05:40 #1
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2019 - 06:27 #2
Takk mort1 du stiller opp jeg har jo prøvd masse før jeg har spurt her men skal sjekke din post lidt nå. der er Gjester her fra langt nord i landet.

Du skriv SKJERM TIMEOUT også jeg tror Skjermen kan der være tids inntervaler bare (Gjetning det)
Men hvorfor? på YOU TUPE funker jo alt ok opp til 1 time uten stopp.

På radio programmet går det elendig, bare knapt 2 min da er det brå  stop.
Men jeg skal sjekke enda mer og flott om andre har et råd til meg også.

Ha en fin dag. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2019 - 06:41 #3
Sorry jeg glemte lidt ikke got og huske alt om man skriv, Inne står Ruteren den er helt ny ikke av billig sort. Computeren er uhyre rask her, der er ikke noen problem med noe istopp her.
Telefonen har Vifi tilkopling og brukes ute på Terrassen om dette har betydning,  nettet er Fiber og kan brukes fint helt opp til 100 m fra mitt hus. Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2019 - 06:55 #4
mort1 fikk lidt tid nå for gjester vi er nær nå, om jeg er helt i mål vet jeg ikke enda.

Den tids nntervall stod på 30 sekunder.
Jeg ser flere valg nå og den største er på 10 minutter kanskje var løsning men masse Takk så langt. mort1
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2019 - 11:05 #5
Ja det var jo det noe bedre dette da mort1  men 10 min er jo noe det også 1 time hadde gjort seg.
Kankje  man burte anskaffe seg en hakkespette til og dytte på glasset for da funker det jo.
Jeg får høre med andre hva dem har gjør kanskje, bytte Telefon for dette er jo en løsning om jeg må det.
Alt for dårlig fra Samsung, men jeg ser jo ikke bort ifra at Senderen er for dårlig også til mitt Favoritt program  NRK P1 + Men Takk for hjelpen fra deg da.
Arne.
Avatar billede 450025 Ekspert
18. oktober 2019 - 14:42 #6
Takk mort jeg markerte dette som løsning, Grunn har jeg fortalt, skaffe en hakkespett
Fugel eller bruke fingeren så kan jeg en gå tur på 2 timer, jeg må dette hver dag.
NRK Radio har jo masse fine program som jeg liker. Kjedelig og snakke med seg selv på turen.

Men med neste Telefon vil jeg ha adgang til og bruke 2 timer uten å kakke på glasset, ja Skjermen da og det finnes nok. Men Takk igjen.
Arne