Avatar billede klatten Nybegynder
28. august 2001 - 10:42 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hvilket grafikkort

Jeg er ved at samle en BILLIG pc og mangler lige et godt råd mht til et billigt grafikkort.

PC\'en er IKKE til spil, IKKE til større grafisk arbejde og IKKE til DVD/VCD osv.

Min indkøbsliste ser pt sådan ud: http://home13.inet.tele.dk/kedde/temp/pc.jpg

Skal jeg købe et Geforce eller ville et Ati kort være bedre til alm. brug?

Avatar billede manon Nybegynder
28. august 2001 - 10:45 #1
Få fat i et gamle banshe eller G200, men ellers vil jeg nok sige ATI.
Avatar billede manon Nybegynder
28. august 2001 - 10:47 #2
Men på den anden side - du har jo vlagt kvalitet, eks. Kingston ram og IBM harddisk, så kan du jo også tage det skridt der skal til vedr. grafikkortet :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 10:47 #3
Glimrende skærmkort til alm. brug.

Det er rimligt opdateret, og er ganske godt til 2D.. 3D kan det til nøds også bruges til, men nok ikke de hårdeste spil :)
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 10:51 #4
Geforce familien har nogle rigtig gode kort til Billige penge.

Mit forslag er et Asus AGP-V7100 Magic Geforce2 MX til 784,-

Med dette kort er du sikret lækker billedkvalitet og høje opløsninger.
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 10:53 #5
for 20,- mere får du i samme kort tv-out

sammelign priser på www.edbpriser.dk  Hardware--->grafikkort
Avatar billede klatten Nybegynder
28. august 2001 - 10:59 #6
Idéen med IKKE at vælge Geforce er at få et kort, der har en bedre 2D egenskab.

hellhamster
Din løsning er dyrere, end den jeg har i forvejen. Ikke godt!

manon
G200 er Matrox ikk\'? Men hvilket ATI?

el barto
hmmmm...
Avatar billede klatten Nybegynder
28. august 2001 - 11:45 #7
Vælger et af følgende:
ATI XPERT2000pro
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364587939

Geforce 2mx200
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1364747912

Overbevis mig lige om, hvad der er det rigtige!

Afsætter lidt flere point!
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 11:52 #8
hmmm, ALLE Geforce kort er suveræne når det kommer til 2d grafik.

en anden fordel ved Geforce er de mange opdateringer der hele tiden kommer.
Avatar billede klatten Nybegynder
28. august 2001 - 14:15 #9
hellhamster
Kan du overbevise mig med en url til en test af de respektive kort?
Avatar billede hellhamster Nybegynder
28. august 2001 - 14:48 #10
http://www.digit-life.com/articles/gf2mx64inno3d/

ellers prøv at søge på de enkelte kort på www.tomshardware.com
Avatar billede klatten Nybegynder
28. august 2001 - 19:06 #11
Godtaget!
Avatar billede zycho Nybegynder
29. august 2001 - 07:31 #12
Matrox laver de allerbedste 2D kort i verden. Det siger ALLE test også, hvor de er med......

Der kan Geforce slet ikke være med!
Avatar billede klatten Nybegynder
29. august 2001 - 08:12 #13
Ja...men hvor finder man et Matrox til under 500,-kr?

Jeg kom i tanke om, at jeg har et 16mb Savage4 liggende, så jeg køber ikke noget lige nu alligevel :-)
Avatar billede hellhamster Nybegynder
29. august 2001 - 11:08 #14
De tests vil jeg gerne se. Hvis der er så mange må du jo kunne henvise til dem. Har du nogle url\'er?