Avatar billede __Allan__ Seniormester
10. oktober 2019 - 22:08 Der er 2 kommentarer

Sikre at sql server og update filer kan ændres i fremtiden

Jeg har skrevet et program, hvor der bl.a. er kald til en Azure database, og en enkelt installationsfil.

ConnectionStrengen skal jo være angivet i App.config.
(jeg undrer mig dog over at password'et her skal være synligt for enhver som har programmet installeret hos sig.)

Anyway, mit spørgsmål går på, hvordan jeg sikrer, at jeg i fremtiden nemt kan ændre hvilken database jeg vil tilgå, og hvor nye opdateringer til programmet kan findes ?

Jeg har lidt et ønske om at kunne lave en tabel i en database, som indeholder følgende data:
Connectionstring, url til hvor nyeste opdateringsfiler ligger.
Hver gang programmet starter op, skal det så lave et opslag til databasen, og hente disse informationer, og evt. opdatere programmet dynamisk.
Avatar billede keysersoze Guru
11. oktober 2019 - 12:25 #1
Du kan sagtens lægge dine oplysningerne andre steder end app.config - hvad der er den rigtige løsning afhænger af flere andre ting så prøv at google det så vi ikke ender med at foreslå noget, der er forkert til dit setup. Men lægger du din connectionstring i en tabel skal du jo på en eller anden måde også få adgang til den tabel og så har du vel allerede givet adgang.

Lidt det samme med opdatering af programmet - jeg mener at clickonce stadig er en mulighed og med den får du i hvert fald let kontrol over ny versioner men der findes andre løsninger, der måske bedre matcher dit setup.
Avatar billede __Allan__ Seniormester
11. oktober 2019 - 21:21 #2
Den løsning jeg har idag, som er bygget via Squirrel, kigger pt efter opdateringer i en folder lokalt på pc'en, hvor evt. opdateringer automatisk bliver installeret, når programmet køres. Derudover anvendes i øjeblikket en lokal SQLite database.
Det jeg ønsker er ved den næste opdatering, er at lade programmet kigge efter opdateringer på en ftp-server eller hvad der er smartest. Og data vil jeg med tiden gerne have sat op til at blive gemt i en SQL-database på nettet.

Men jeg vil gerne have at disse to parametre kan ændres, når det passer mig at skifte...
Gi'r det mening ?