Avatar billede crjensen Juniormester
10. oktober 2019 - 19:41 Der er 3 kommentarer

Forblive i fuldskærm

Jeg har en PowerPoint med 22 slides.
Hver slide består af en video, som under indstillinger er sat til "Afspil automatisk" og "Fuldskærm."
Meningen er, at når hver video er færdig med at afspille, så skal PowerPoint ikke lukke den afspillede video ned, men fastholde den sidste frame i hver video i fuldskærm på projektorskærmen.

Jeg har gjort det før i andre PowerPoints, og i den nye PowerPoint jeg har lavet i dag, fungerer det da også fint i langt de fleste af de 22 slides: Når en video i en slide er færdig med at afspille - i fuldskærm - forbliver videoen i fuldskærm og viser den sidste videoframe.
MEN: I en række helt random antal slides sker det ikke. Når en video er slut, vises sliden som den reelt ser ud: En hvid baggrund, teksten "Slide nr. NN" og så videoen i dens oprindelige størrelse.

HVORFOR skifter PowerPoint mellem at gøre som jeg har indstillet og gøre noget andet.
Jeg har igen og igen tjekket indstillinger i samtlige 22 slides, og alle er ens indstillede, så vidt jeg kan se - nemlig med "Afspil automatisk" og "Fuldskærm."
Tak for al hjælp!
Avatar billede Halfdan Seniormester
10. oktober 2019 - 22:59 #1
Mmm, kan lyde som en bug...
Hvilken version af Microsoft Office bruger du, PC/Mac, den tynde online klient eller selve pakken installeret som software? Hvis der er tale om en bug burde man kunne finde en support-ticket på det på community/udvikler-siden

Hilsen
Halfdan
Udvikler og lokal SEO specialist
Miklagard
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
11. oktober 2019 - 10:59 #2
Kan der være en forskel på størrelse/formatet af videoen i slidet der fejler??
Avatar billede crjensen Juniormester
11. oktober 2019 - 11:13 #3
Tak for jeres kommentarer, Halfdan og a3-seo.dk
Jeg har tjekket de videofiler, der resulterer i at fullscreen stopper:
De har samme data og format som de øvrige videofiler.

Jeg bruger til min PC Office 365, som opdateres online. Om det derfor er den komplette pakke, jeg har, ved jeg faktisk ikke.

Jeg har sendt en supportticket til Microsoft.

Carsten.