Avatar billede staz Nybegynder
28. august 2001 - 10:29 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Hvad er et logo og et banner

Jeg vil gerne lige have opfriskede min hukommelse lidt. Enten så lider jeg, som en af de eneste, af infomations mangel eller så gør næsten resten af verden. Jeg har altid troet at et logo var det simple, ikke ret STORT kendetegn på et firma. Et banner derimod var noget som skulle reklamer for firmaet og måske indeholde firmaets logo som kendetegn. Men i næsten hver eneste spm. omkring logo design så kommer målene 468 x 60 eller endnu større. Det er sku´da ikke et logo. Hvad kan skyldes folk ikke kender begreberne på to af de mest udbredte ting på informations teknologiens himmel. Jeg spørg bare.

---- Staz ----
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. august 2001 - 10:32 #1
Et logo er et firmas kendetegn, for det meste også et der er trykt/printet på brevpapir/fakturaer osv.

Et banner derimod er en reklame.

Du har ret, et \"logo\" i 468x60 er i virkeligheden et banner. Det er std. størrelsen de fleste steder.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2001 - 10:32 #2
det de fleste herinde kalder et logo er et såkaldt \"topbanner\"

nil.dk
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2001 - 10:33 #3
Folk spiller for meget CS! Det slider på de få hjerneceller de har tilbage.

Ja, et logo er (som eksperten.dk\'s) et firmalogo, der skal virke som branding.

Og ja, et banner er de der irriterende ting som vi alligevel aldrig klikker på.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
28. august 2001 - 10:33 #4
Men hvorfor folk ikke aner det er nok fordi mange unge som prøver at starte noget fedt eller whatever de nu har i tankerne bruger som regel et \"pænt\" banner (der ikke ligner så meget en reklame som de normalt gør) som både site kendetegn og reklame banner. 2 fluer med eet smæk, men langt fra professionelt.
Avatar billede prodic Mester
28. august 2001 - 11:01 #5
Så var jeg altså ikke den eneste der undret mig over de \"unges\" uvidenhed.

Rart at have et reference spørgsmål til senere.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 11:05 #6
et logo er = www.litteratursiden.f2s.com (øverst til venstre...) -til dem der undrer sig : det er et möbius bånd.
Avatar billede jelzin101 Praktikant
28. august 2001 - 11:06 #7
hvis den ikke virker = www.litteratur.f2s.com
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2001 - 11:07 #8
Abbreviation of the word \"logotype\". Originally meant as a symbol that represented an entire phrase. Most common definition now is a small symbol or image that identifies a company or product.
Avatar billede nil.dk Nybegynder
28. august 2001 - 11:08 #9
kan det siges klarere?
Avatar billede prodic Mester
28. august 2001 - 11:11 #10
Dette er et logo :
http://www.raadogdaad.dk/images/gen_logo.gif
http://www.tulip.dk/Grafik/pict_logo.gif

Bare for at nævne et par rigtige logoere!

Så mangler vi bare at få defineret et toplogo, så skulle vi vidst have dækket det hele.
Avatar billede prodic Mester
28. august 2001 - 11:14 #11
\"Et logo er et symbol, der udtrykker en virksomheds
(eller en persons eller et varemærkes) identitet.
Det skal udtrykke kernen og ånden i virksomheden
samtidig med at det omfatter helheden.
Som udgangspunkt skal et logo være enkelt og præcist.\"

Så klart kan det siges om et logo!
Avatar billede the_email Nybegynder
28. august 2001 - 14:57 #12
1 point
Avatar billede staz Nybegynder
28. august 2001 - 16:53 #13
The email >> Hvis du undre dig over pointen der er givet i dette spm. så er det fordi jeg egenteligt godt ved hvad forskellen på logo og banner er. Jeg vil bare understrege at der bliver taget for løst på undtrykkene i denne IT verden.

---- Staz ----
Avatar billede the_email Nybegynder
28. august 2001 - 16:58 #14
Øhh...

Avatar billede autodidakt Nybegynder
28. august 2001 - 17:02 #15
Logo = Grafisk symbol for firma o.lign
Symbol = Genkendelses tegn